Marketeer is een onbeschermd beroep. Dat wil zeggen dat iedereen met een koffiemok zo aan de slag kan. Dat is niet zo erg als het klinkt (we snijden niet in lichamen en besturen geen zware machines). We werken nu eenmaal in een vakgebied dat z...
Lees verder op Heuvel Marketing »

66

7
73 Di 16 april 2019 - 06:06Inge De JongHeuvel MarketingIk word altijd een beetje misselijk van mensen die over storytelling praten. “Zorg ervoor dat je tekst de lezer raakt”, “Een goede tekst inspireert en verbindt”, dat soort uitspraken. Als data-gedreven marketeer vraag ik me dan af waar...
Lees verder op Heuvel Marketing »

54

2
56 Di 22 januari 2019 - 07:07Inge De JongHeuvel Marketing“Bedrijf X heeft ons productieproces goed gestroomlijnd”, “Bedrijf Y heeft ons goed geholpen tijdens het verandertraject”. Veel mkb-bedrijven hebben dit soort quotes op hun website staan. Mooie woorden van anderen onderstrepen je ervar...
Lees verder op Heuvel Marketing »

35

6
41 Di 22 mei 2018 - 06:06Inge De JongHeuvel MarketingVerliefde mensen lopen niet rond met trouwringen op kleine kussentjes. Ze zingen geen Chris de Burgh voor iedere voorbijganger om vervolgens op één knie eeuwige trouw te zweren. Ze zijn gefocust op dat ene, lieve, mooie mens aan de overkant...
Lees verder op Heuvel Marketing »

34

6
40 Vr 22 februari 2019 - 07:07Inge De JongHeuvel MarketingKoppig hè, die Britten. Ze willen altijd alles anders doen. Rijden aan de linkerkant van de weg, betalen met ponden én ze houden er een vreemde spelling op na. Onhandig voor content creators, die, zoals je ziet, graag strooien met Engelse termen. Daarom...
Lees verder op Heuvel Marketing »

10

0
35 Vr 11 december 2015 - 07:07Inge De JongHeuvel MarketingVroeger zat je ideale klant braaf achter zijn computer. Op een stoel, in een kantoor. Er speelde een klassiek muziekje op de achtergrond en er was genoeg tijd om rustig door de vele zoekresultaten van Google te spitten. “Telefoon belt niet o...
Lees verder op Heuvel Marketing »

1

0
35 Vr 22 april 2016 - 06:06Inge De JongHeuvel Marketing…Wat moeten we tegenwoordig wel allemaal niet doen voor een beetje aandacht? Alleen de allernieuwste, meest prikkelende berichten dringen nog door tot de overvraagde hersens van onze klanten. “Wees origineel”, is het mantra van menig marketingbureau...
Lees verder op Heuvel Marketing »

3

0
30 Vr 15 januari 2016 - 07:07Inge De JongHeuvel MarketingGemiddeld gaan er zo’n tien commercials in een reclameblok. De kans is klein dat ze voor iedereen relevant zijn. Want wat heb je aan babyvoeding zonder kinderen? En wat moet een vegetariër met een reclame voor Unox rookworst? Dagelijks krijg je zo tien...
Lees verder op Heuvel Marketing »

1

0
23 Di 10 november 2015 - 07:07Inge De JongHeuvel MarketingOns team telt een aantal hardlopers, waaronder ikzelf. Looptechnieken, wedstrijden en PR’s (een coole afkorting voor personal record) zijn dan ook veelbesproken thema’s op kantoor. Aanvankelijk waren deze gesprekken verre van werk-gerelate...
Lees verder op Heuvel Marketing »

2

0
21 Vr 26 februari 2016 - 07:07Inge De JongHeuvel MarketingOver drie weken verhuis ik. Met andere woorden: slapeloze nachten, duizend to-do lijstjes en iedere zondag naar de woonboulevard. Wil ik een hoekbank of een chique Franse? Wordt de muur taupe of beige? En wat is het verschil tussen die twee kle...
Lees verder op Heuvel Marketing »

2

0
19 Di 10 mei 2016 - 06:06Inge De JongHeuvel Marketing