Aandacht trekken en online vindbaar zijn? Gebruik visuele content!
Een foto zegt meer dan duizend woorden wordt wel eens gezegd. Er zijn indrukwekkende voorbeelden waarvoor deze uitspraak gemaakt lijkt te zijn. In sommige situaties is inhoudelijke tekst echter belangrijker dan de bijbehorende foto. De afbeelding kan op d…
Wil je beter gevonden worden op Google? Probeer SEOmonitor!
Wil je beter gevonden worden op Google, maar heb je geen idee hoe je dat aanpakt? In dit artikel ga ik in op de tool SEOmonitor die de SEO van jouw bedrijf in goede banen kan leiden. Er komen steeds meer tools voor zoekmachine optimalisatie op de markt en…
Lanceer jouw moderne marketingstrategie in 8 fasen (fase 1-4)
Op 19 en 20 mei vond het marketingevenement The Inbounder plaats in Valencia. Mijn collega Inge en ik vielen er met onze neus in de spreekwoordelijke boter. We mochten steeds vooraan in de zaal plaatsnemen, kregen heerlijke hapjes voorgeschote…
Veelgemaakte fouten bij Call-to-Actions
Onlangs las ik het boek Inbound Marketing – get found using Google, Social Media and Blogs (Halligan & Shah, 2010). Het inspireerde me om te schrijven over Call-to-Actions, afgekort CTA’s. Een CTA is een knop of link op bijvoorbeeld een webpagina…
Is het de blog of het blog? En wat maakt dat uit?
Wie zelf zijn blogs schrijft, heeft het vast al eens meegemaakt: twijfel rondom de schrijfwijze van bepaalde (vaak van oorsprong Engelse) woorden. Is het dit blog of deze blog? De ebook of het ebook? De white paper of het white paper? En dan heb ik het…
4 redenen waarom jij een marketingplan op papier moet zetten
In het MKB segment zijn er helaas nog ondernemers te vinden die geen gedocumenteerd marketingplan hebben. Een deel van hen denkt dat het niet nodig is, omdat hun aantal werknemers op één hand te tellen is. Een ander deel laat het afweten vanwege andere…
De Britse en Amerikaanse schrijfwijze: maak er geen cocktail van!
Koppig hè, die Britten. Ze willen altijd alles anders doen. Rijden aan de linkerkant van de weg, betalen met ponden én ze houden er een vreemde spelling op na. Onhandig voor content creators, die, zoals je ziet, graag strooien met Engelse termen. Daarom…
Een lesje online vindbaarheid in het openbaar vervoer
Vroeger zat je ideale klant braaf achter zijn computer. Op een stoel, in een kantoor. Er speelde een klassiek muziekje op de achtergrond en er was genoeg tijd om rustig door de vele zoekresultaten van Google te spitten. “Telefoon belt niet o…
Loyalty marketing: hoe ontwikkel je een duurzame relatie met je klanten?
Het onderhouden van een goede relatie met klanten helpt jouw organisatie zich te onderscheiden van concurrenten. In deze dynamische markt is het belangrijk om vanuit de klant te denken, zodat je een strategie kunt…
De Nederlandse taal: het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!
Er is weinig irritanter dan mensen die anderen continu verbeteren. Eigenlijk alleen mensen die ook nog eens Nederlands hebben gestudeerd en je corrigeren. Reden waarom ik in deze eerste blog een aantal misverstand…