De nieuwe online productcatalogus van scheepsbouwer Damen Shipyards heeft het verkoopproces, voorheen volledig offline, flink veranderd. Doel van de catalogus is het genereren van leads en concrete sales. Inmiddels zijn de eerste schepen via het digitale...

Lees verder op Emerce »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 62
Emerce

Veel B2B-organisaties die hun digitale transformatie een boost willen geven, lopen tegen pittige uitdagingen aan, zoals het strategisch en budgettair ‘aan boord krijgen van de board’, het doorbreken van silo’s in je organisatie en het oplossen van...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 30 Twitter shares 30 35
Emerce

Steeds meer B2B organisaties zijn zich bewust van de kansen die digital marketing en commerce bieden. Organisaties realiseren zich dat ze in beweging moeten komen. Veel geïnteresseerde marketingprofessionals kwamen dan ook naar het door Evident georganis...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 16
Emerce

Met de opkomst van e-commerce in B2B blijkt het veranderen van het salesapparaat vaak een stevige uitdaging. Hoe krijg je je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze tran...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Emerce

Innovaties en technische ontwikkelingen gaan snel, bedrijven verschuiven hun focus in de waardeketen en marketplaces zoals Amazon zijn niet meer weg te denken. Als B2B-speler is het zaak die ontwikkelingen goed in de gaten houden én erop in te spelen. Ho...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 15 Twitter shares 15 16
Emerce

Meten is weten, zeker in B2B digital commerce. Maar wat moet je precies meten? De expertgroep praat deze keer over het bepalen van de meest relevante KPI’s. Tip van de sluier: maak twee dashboards. En vergeet vooral niet om je online klant offline aanda...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 10 Twitter shares 10 11
Emerce

E-commerce doe je er niet ‘even bij’. Wil je als B2B organisatie serieuze resultaten boeken met e-commerce, dan zul je ook serieus op e-commerce moeten inzetten en er een team op zetten. Hoe stel je dat team samen? Die vraag beantwoorden de experts in...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 9 Twitter shares 9 11
Emerce

Content is ook in B2B king. De B2B-klant is immers doelgericht op zoek naar dat ene artikel of onderdeel en wil daarvan alle details kennen om 100 procent zeker te zijn van zijn beslissing. Een verkeerde keuze kan grote directe of indirecte gevolgen hebbe...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Emerce

Agile werken met methodes als Scrum, Lean en Kanban heeft binnen B2B de voorkeur boven traditioneel projectmanagement. Maar hoe pak je deze manier van werken aan in een vaak traditionele omgeving? Daarover buigen een aantal B2B-experts zich....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 6 Twitter shares 6 6
Emerce