Dit jaar is het Nationaal E-mail Onderzoek voor de vierde keer gehouden. Door onderzoeksbureau CG Selecties werd sinds 2013 jaarlijks aan circa 2.000 respondenten gevraagd naar hun e-mailgedrag, -gebruik en -gewoonten. En daar waar het interessant wa...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 276
Marketingfacts

Welke gevolgen heeft de AVG (GDPR) voor e-mailmarketing? Veel marketeers lopen nog met talloze vragen rond. En de tijd dringt: je moet toch echt voor 25 mei zorgen dat je voldoet aan de wetgeving. Hieronder lees je de antwoorden op de meest gestelde vrage...

Lees verder op Frankwatching »

137 Facebook shares 137 47 Twitter shares 47 184
Frankwatching

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 is een onderzoek naar hoe de Nederlander e-mailt en appt. Het onderzoek laat een aantal mooie conclusies zien. Allemaal opgedeeld in rubrieken die marketeers onmiddellijk herkennen. Denk aan: leesmomenten, spam, de inbo...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 144
Emerce

Elke mailing begint met een header. Vaak is dat een afbeelding met de naam en het logo van je organisatie. Boven zo’n afbeelding is nog ruimte voor een preheader. Hier vind je de snippet: een korte tekst die als allereerste gezien wordt en die op s...

Lees verder op DutchCowboys »

9 Facebook shares 9 31 Twitter shares 31 122
DutchCowboys

Uitdagingen en trends zijn niet hetzelfde. Meer data-inzicht door de juiste tooling met de juiste content is duidelijk een uitdaging voor 2017, zo blijkt uit het B2B Marketing Trendrapport van 2017. Dit geldt niet alleen voor de geïnterviewde market...

Lees verder op DutchCowboys »

4 Facebook shares 4 51 Twitter shares 51 117
DutchCowboys

Elke marketeer weet dat een goede mailing eenvoudig te scannen is. Sinds Litmus in zijn 8 seconds challenge to get your subscribers attention duidelijk maakte dat een lezer maximaal acht seconden besteedt aan een mailing, moet je als marketeer flink aan d...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 113
Emerce

Op 4 oktober 2016 verscheen het Nationaal E-mail Onderzoek 2016. Dit jaarlijks terugkerend onderzoek presenteert een compleet beeld van hoe de Nederlander omgaat met het kanaal e-mail. Wat blijkt?...

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 98
Emerce

Vandaag verschijnt de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek 2017. Ik heb alvast een aantal van de uitkomsten van het onderzoek op een rijtje gezet voor je. Daarnaast zijn speciaal voor deze lustrumeditie zes respondenten geïnterviewd...

Lees verder op Marketingfacts »

63 Facebook shares 63 28 Twitter shares 28 91
Marketingfacts

Een bekende naam doet wonderen. Of toch niet? In e-mail marketing vaak wel. Ondanks dat de keuze voor een afzendernaam direct van invloed is op de open ratio van je mailing, is er maar weinig bruikbare informatie over te vinden. En dat is jammer, wan...

Lees verder op DutchCowboys »

14 Facebook shares 14 28 Twitter shares 28 87
DutchCowboys

Uit een onderzoek van Multiscope blijkt dat 9 op de 10 personen het liefst surveys ontvangt via een online kanaal. Liever geen enquêtes en evaluaties via telefoon, post of via interviews. Wat dat betreft, zit je als e-mailmarketeer goed. E-mail is i...

Lees verder op DutchCowboys »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 86
DutchCowboys