Hoe geef je retourproducten een tweede leven?
Online shopping heeft een enorme vlucht genomen in tijden van corona. We kopen meer online, en nieuwe klantgroepen kopen online….
Waarom je juist nú je retouren moet reduceren
Veel online retailers hebben goede zaken gedaan tijdens de corona lock-down. In fashion zijn de online aankopen in april 2020 bijvoorbeeld met 70% gegroeid….
Hoe voorkom je dat Black Friday eindigt in een stuwmeer aan retouren?
Black Friday zorgt voor meer verkopen, maar ook voor meer miskopen. Tips en advies voor retailers om de retourpercentages omlaag te krijgen…
Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde
Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken….
Hoe Travelbags data-analyse inzet om retouren terug te dringen
Door de inzet van retourplatforms en data-analyse slaagde online kofferverkoper Travelbags erin het aantal retouren terug te brengen….
Retouren in e-commerce: tijd om de wetgeving te verduurzamen
Retouren: e-commercebedrijven zien een rol voor de overheid zien in het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten zelf. Tijd om de wet aan te passen….
Vijf tips om retouren te verduurzamen in de e-commerce
Hoe meer e-commerce, hoe meer pakjes retour komen. Het voorkomen van retouren loont zich dus steeds meer, vanwege de kosten en de milieu-impact….