Virtual reality in B2B: 7 lessen om mensen in beweging te krijgen [case]
Virtual reality (VR) is steeds vaker onderdeel van marketing- en communicatiecampagnes. De technologie is laagdrempelig geworden en dus is het gebruik ervan voor elke organisatie haalbaar. Ook voor bedrijven die business-to-business werken kan VR helpen o…
5 tips voor het opfrissen van B2B-mailings
Je B2B-mailing fris houden is lastig. Merk jij dat je vaak de vorige opzet een beetje aanpast, en de variatie eruit is? Natuurlijk zorg je ervoor dat de basis van elke mailing klopt: foutloze tekst, één duidelijke call-to-action en een wervende tekst. M…
Een positieve instelling: iedereen kan het leren
Zorgen? Stress? Tegenslagen? Dan telt het of je glas halfvol is en niet halfleeg. Een naïeve instelling wellicht, want er gaat een hoop mis. Maar, naast het extra geluk dat positief zijn geeft, levert het je bakken energie op. Daarmee kun je in je werk e…
Crisiscommunicatie: 3 learnings van de stankoverlast in Alblasserdam
Een vieze geur drong zaterdagochtend 9 februari woningen binnen. Een deel van Nederland schrok wakker van een naar scheen een giftige stof, afkomstig van een tank op een bedrijventerrein in Alblasserdam. Crises als deze laten zien dat goede communicatie c…
Hoe raak je als overheid de juiste snaar bij alle Nederlanders? [corona-case]
Nu de landelijke overheid een stapje terugdoet in het communiceren over de coronacrisis (en gemeenten dit overnemen), is het tijd om terug te kijken. Hoe ervoeren Nederlanders de communicatie? Een reflectie op de belangrijkste momenten in de corona-commun…
Employee journey-strategie: tevreden & gemotiveerde medewerkers in 7 stappen
Is het verloop van personeel voor jouw HR-afdeling een hoofdpijndossier? Stijgen de budgetten die aan HR-campagnes en projecten worden flink, maar zonder het gewenste resultaat? Een ‘preventieve’ aanpak kan effectiever zijn: anders omgaan met het huid…
Participatie-strategie in 2021: 3 trends om op in te spelen
Nu de overheid steeds vaker participatie organiseert, wordt de aanpak strategischer. Participatie komt post-corona definitief in een nieuw vaarwater. Met welke trends hebben gemeenten te maken als het gaat om participatie en wat betekent dat voor 2021? De…