Kerstmis en oud en nieuw staan voor de deur en daarmee ook de ultieme gelegenheid voor webwinkels om een substantiële omzet te realiseren. In de weken voorafgaand aan sinterklaas en kerst ligt de weekomzet vaak tientallen procenten hoger dan de gemiddel...

Lees verder op Frankwatching »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 188
Frankwatching

Automated trading en RTB zijn ongekend populair, bieden enorm veel kansen en maken display advertising ook voor adverteerders met kleinere budgetten bereikbaar. De vele beschikbare technologieën en data bieden volop kansen, maar brengen ook het risco met...

Lees verder op Emerce »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 92
Emerce

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Sta...

Lees verder op Emerce »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 84
Emerce

Recentelijk las ik dit artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te stor...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 68
Emerce

Een nieuwe studie van ECC Köln en OTTO belicht het online koopgedrag van de Duitse consument. De resultaten laten volgens het onderzoek onder meer zien dat stereotypen winkelgedrag ook op het internet gelden en dat doelgroepen niet meer slechts globaal k...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 58
Emerce

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van wa...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 56
Emerce

Wat voor effect hebben pop-ups op de indexatie in zoekmachines? Webshops hebben tal van afwegingen om pop-ups in te zetten, zoals de officiële richtlijnen van Google, de timing en de impact op de interactiestatistieken. Toch dien je niet lichtzinnig te...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 10 Twitter shares 10 15
Emerce

In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver t...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 10 Twitter shares 10 12
Emerce

Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink i...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 9 Twitter shares 9 12
Emerce