Bol.com zet zich schrap voor de komst van de Nederlandse website van Amazon. Jumbo gaat Hema helpen en Blokker haalt het Aziatische warenhuisconcept Miniso naar Nederland. Tegelijkertijd verdeeld 3i, de Britse eigenaar van koopjeswinkelketen Action, een b...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Marketingfacts

"Dat is het lekkere van Albert Heijn." Vanaf vorige week kun je bij Albert Heijn sparen voor een 'een echt Hollands winterdorp'. Plastic huisjes, onder andere gesponsord door Douwe Egberts, Hertog IJs, Ariël, M&M’s, Chocomel, Gillette, Ap...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

De talkshow zelf is inmiddels belangrijker dan de onderwerpen. Op 10 tegen 1. Nu maar hopen dat het nieuws snapt dat ze voor voldoende voorraad moet zorgen. Tijd voor het nieuws van de week, in de wekelijkse (marketing)update.  ...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts

Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kip...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Ove...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoe...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

En bijna is het eind van dit decennium alweer in zicht. Als piek op de vuurpijl is er dan natuurlijk het echte emotionele werk, met de kerstcommercials: het moment voor de echte storytellers. Continuïteit is een belangrijke voorwaarde voor succes en is d...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Het was een beetje de week van de afgrond, vorige week. Fortnite verdween er tijdelijk in. Libra, de digitale munt van Facebook, lijkt ook in het putje te vallen. De gebroeders Coronel en de communicatiehoofden van de Hema. Het is nog lang geen voorj...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts

Als je met tientallen mensen uit de creatieve sector gaat praten en je oor te luisteren legt op de straat, vind je vanzelf een mooi thema voor het Songfestival. 'Open Up…'. Met het verzoek om het thema zelf aan te vullen. Het is een beetje een container...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts

Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 mi...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/