We kunnen als consument, en al helemaal als marketeer, niet meer zonder. De impact die mobiel op ons dagelijkse leven heeft blijft groeien, het is een ontwikkeling die niet meer te stoppen is. De Amerikaanse e-commercespecialist Custora onderzoc...

Lees verder op Marketingfacts »

45 Facebook shares 45 0 Twitter shares 0 359
Marketingfacts

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan e...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 205
Emerce

Marketeers staan tegenwoordig onder een continue druk om de meest op maat gesneden boodschap te creëren. Consumenten worden immers steeds veeleisender - en terecht. Personalisatie kan daarbij helpen. In het Verenigd Koninkrijk deed The Institute of Direc...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 199
Marketingfacts

Het sentiment onder consumenten rondom commerciële e-mail verandert en is in het voordeel van marketeers, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester Research onder ruim 35.000 Amerikaanse consumenten. Volgens Forrester is de houding ten opzichte van het e...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 180
Emerce

Zalando, you love it or hate it. Marketeers houden de communicatie van de online retailreus echter nadrukkelijk in de gaten. E-mailmarketing is voor Zalando ook in 2014 een van de speerpunten. Dialoogmarketingbureau Yourzine inventariseerde de e-mailmarke...

Lees verder op Marketingfacts »

44 Facebook shares 44 0 Twitter shares 0 179
Marketingfacts

Vorige week vond in Frankfurt voor de tweede jaar op rij de Dialog Summit plaats. Een prominent onderdeel van de summit was de uitreiking van de E-mail Awards voor beste campagne en beste nieuwsbrief. Net als vorig jaar ging Payback, een spaarclub met rui...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 164
Marketingfacts

Eergisteren was het dan zo ver. De al eerder aangekondigde drastische wijziging van het loyaltyprogramma van Starbucks, Starbucks Rewards, is nu ook daadwerkelijk doorgevoerd. De wereldwijde koffieketen verloor dinsdag direct 4.2 procent van haar beurswaa...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 157
Emerce

Jaarlijks komt de Customer Acquisition Barometer uit. Een onderzoek van de Britse branche-organisatie DMA naar het sentiment onder marketeers en consumenten over (de inzet van) acquisitiekanalen, zowel offline als online. Dit jaar is er een focus op het c...

Lees verder op Emerce »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 150
Emerce

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds...

Lees verder op Emerce »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 144
Emerce

Starbucks heeft zijn veelgeprezen loyaltyprogramma Starbucks Rewards radicaal veranderd. Niet het aantal transacties, maar het geld dat wordt uitgegeven wordt vanaf volgende maand doorslaggevend. Alleen al die aankondiging heeft geleid tot een stortvloed...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 140
Emerce