Het sentiment onder consumenten rondom commerciële e-mail verandert en is in het voordeel van marketeers, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester Research onder ruim 35.000 Amerikaanse consumenten. Volgens Forrester is de houding ten opzichte van het e...
Lees verder op Emerce »

0

0
180 Vr 10 oktober 2014 - 06:06Gerrit Van LeeuwenEmerceVorige week vond in Frankfurt voor de tweede jaar op rij de Dialog Summit plaats. Een prominent onderdeel van de summit was de uitreiking van de E-mail Awards voor beste campagne en beste nieuwsbrief. Net als vorig jaar ging Payback, een spaarclub met rui...
Lees verder op Marketingfacts »

7

0
164 Wo 06 mei 2015 - 09:09Gerrit Van LeeuwenMarketingfactsJaarlijks komt de Customer Acquisition Barometer uit. Een onderzoek van de Britse branche-organisatie DMA naar het sentiment onder marketeers en consumenten over (de inzet van) acquisitiekanalen, zowel offline als online. Dit jaar is er een focus op het c...
Lees verder op Emerce »

8

0
150 Wo 21 mei 2014 - 09:09Gerrit Van LeeuwenEmerceDe Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds...
Lees verder op Emerce »

15

0
144 Do 28 januari 2016 - 11:11Gerrit Van LeeuwenEmerceStarbucks heeft zijn veelgeprezen loyaltyprogramma Starbucks Rewards radicaal veranderd. Niet het aantal transacties, maar het geld dat wordt uitgegeven wordt vanaf volgende maand doorslaggevend. Alleen al die aankondiging heeft geleid tot een stortvloed...
Lees verder op Emerce »

0

0
140 Wo 09 maart 2016 - 15:03Gerrit Van LeeuwenEmerceApple, Facebook en Twitter die je fans beter kennen dan jij doet en teruglopende inkomsten uit muziekverkopen. Dat zette de Amerikaanse producer en zanger Ryan Leslie aan het denken. Leslie deelde zijn mobiele nummer op social media, ging de interactie aa...
Lees verder op Emerce »

49

0
132 Ma 23 mei 2016 - 14:02Gerrit Van LeeuwenEmerceDoor communicatie- en transactiegedrag weten we ontzettend veel van onze (potentiële) klanten. Waar mogelijk zetten we dit in om onze boodschap relevanter te maken en het optimale uit de relatie met de ontvanger / klant te halen. Opvallend is echter dat...
Lees verder op Emerce »

10

0
103 Vr 27 februari 2015 - 12:12Gerrit Van LeeuwenEmerceOnlangs vond in Amsterdam de jaarlijkse uitreiking plaats van de Selligent Awards. Net als vorig jaar in New York waren er tal van interessante multichannel succesverhalen die hoopten op internationale erkenning. Dit jaar bleef de publieksprijs in Nederla...
Lees verder op Emerce »

1

0
98 Za 24 mei 2014 - 05:05Gerrit Van LeeuwenEmerceHet biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politie-agent of sumoworstel...
Lees verder op Emerce »

33

0
95 Vr 15 juli 2016 - 04:04Gerrit Van LeeuwenEmerceDe voornaamste doelgroep van de populaire fotochat app is tussen de 13 en 25 jaar. Alleen al in de Verenigde Staten zijn er 26 miljoen actieve gebruikers. Opvallend daarbij is dat maar liefst 70 procent vrouw is. Achttien procent van de iPhone gebruikers...
Lees verder op Emerce »

14

0
76 Di 18 februari 2014 - 08:08Gerrit Van LeeuwenEmerce