SEO is voor veel websites een belangrijk online kanaal. Google Analytics noemt het niet voor niets het medium ‘organic‘. Helaas heeft Google Analytics enkele jaren geleden de ingetypte zoekwoorden in Google vervangen door ‘not provided&#...

Lees verder op Frankwatching »

156 Facebook shares 156 50 Twitter shares 50 316 LinkedIn shares 316 0 GooglePlus shares 0 522
Frankwatching

Welk percentage bezoekers leest verder dan de eerste alinea? Welk percentage van de bezoekers bekijkt content beneden de vouw? In Google Analytics kun je, naast behaalde doelen, ook dit soort gebeurtenissen op je site achterhalen. Denk bijvoorbeeld ook...

Lees verder op Frankwatching »

148 Facebook shares 148 0 Twitter shares 0 125 LinkedIn shares 125 15 GooglePlus shares 15 288
Frankwatching

Google Analytics heeft een kunstmatige intelligentie-functie toegevoegd: Analytics Intelligence. Niet zo’n gekke stap, want Google werkt veel met kunstmatige intelligentie. Denk maar aan het automatiseren van je biedingen/dagbudgetten binnen AdWor...

Lees verder op Frankwatching »

83 Facebook shares 83 26 Twitter shares 26 159 LinkedIn shares 159 0 GooglePlus shares 0 268
Frankwatching

Ik merk dat veel WordPress-gebruikers moeite hebben om een betrouwbare en volledige Google Analytics-implementatie uit te voeren. Ik kan me daar iets bij voorstellen. Implementaties kunnen heel frustrerend en tijdrovend zijn, weet ik uit eigen ervaring. D...

Lees verder op Frankwatching »

64 Facebook shares 64 0 Twitter shares 0 189 LinkedIn shares 189 6 GooglePlus shares 6 259
Frankwatching

Veel adviseurs in marketing en communicatie gebruiken gelukkig Google Analytics om bijvoorbeeld de bijdrage van de kanalen of site-onderdelen aan de conversie te bepalen. Toch merk ik in de praktijk dat veel van deze adviseurs moeite hebben om de (convers...

Lees verder op Frankwatching »

17 Facebook shares 17 40 Twitter shares 40 161 LinkedIn shares 161 0 GooglePlus shares 0 218
Frankwatching

In het nieuwe instructieboek over Google Analytics gaat Daniel Waisberg, zelf werkzaam bij Google Analytics, in op bestaande en externe integratiemogelijkheden van Google Analytics. Naast de reeds bestaande integraties met Google-producten beschrijft...

Lees verder op Frankwatching »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 184 LinkedIn shares 184 5 GooglePlus shares 5 215
Frankwatching

De dashboards van Google Analytics zijn handig om in één oogopslag de resultaten van je website te kunnen bekijken. Met aangepaste rapporten kun je die resultaten echt analyseren en de conversieontwikkeling voor de langere termijn bepalen. Combineer...

Lees verder op Frankwatching »

112 Facebook shares 112 0 Twitter shares 0 64 LinkedIn shares 64 10 GooglePlus shares 10 186
Frankwatching

Wist je dat het instellen van Google Analytics niet voor alle soorten sites hetzelfde werkt? Zo verschilt de implementatie van een contentsite, bijvoorbeeld blogs, De Nederlandse Publieke omroep en Nu.nl, van een reguliere site of webshop. In dit arti...

Lees verder op Frankwatching »

68 Facebook shares 68 0 Twitter shares 0 103 LinkedIn shares 103 8 GooglePlus shares 8 179
Frankwatching

In de praktijk merk ik dat veel gebruikers moeite hebben om de KPI’s van hun organisatie of website te vertalen naar actiegerichte doelen. Daarom bespreek ik in dit artikel het proces van bedenken en gebruiken van KPI’s, die je kunt vertalen n...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 40 Twitter shares 40 88 LinkedIn shares 88 0 GooglePlus shares 0 164
Frankwatching

In Google Analytics kun je kiezen uit een veelvoud aan rapporten. Ik zal in deze handleiding 8 praktische rapporten beschrijven, die je direct kunt gaan gebruiken. Waar vind je deze rapporten? En nog......

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 102 Twitter shares 102 21 LinkedIn shares 21 0 GooglePlus shares 0 159
Frankwatching