De overload aan informatie en impulsen, maakt dat klanten steeds moeilijker te bereiken zijn. Mijn schoonzusje heeft dit 5 jaar geleden bij de zoveelste aanbieding door een callcenter al eens humoristisch verwoord: ”meneer, ik heb meer geld dan tijd”....

Lees verder op Frankwatching »

12 Facebook shares 12 39 Twitter shares 39 51
Frankwatching

"Hoe moeten we na 25 mei omgaan met onze social media-campagnes?" Deze vraag werd me onlangs gesteld door het Ministerie Algemene Zaken, met het oog op de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel bekend als GDPR. De vraagstelling is...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 29 Twitter shares 29 48
Marketingfacts

Het is het duivels dilemma voor retail: ga ik via één van de marktplaatsen zoals bol.com, Amazon, Etsy, eBay, Tone, Frendz of Alibaba verkopen, of focus ik op verkopen via mijn eigen kanalen? Veel retailers worstelen met deze vraag, omdat weinig be...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 28 Twitter shares 28 28
Marketingfacts

25 Mei is het zo ver. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR) treedt in werking. Aan de AVG kleeft een akelige boeteclausule. Het is dus verstandig de aanwijzigen in de wet goed op te volgen. Hierover zijn al veel artikelen geschreven. Wat...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 27
Marketingfacts

Dit artikel is het derde en laatste deel van een mini-reeks over artificiële intelligentie in het marketing-domein. In het eerste deel heb ik beschreven waarom de ontwikkeling van AI binnen marketing zijn focus moet verleggen. Kort samengevat leidt de hu...

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 19 Twitter shares 19 25
Marketingfacts

Is het verstandig deel te nemen in de crowdfunding van TONE of niet? Misschien gaat TONE, van Kijkshop, het (e-)retaillandschap flink opschudden. Zelf zijn ze in ieder geval vol vertrouwen. Aan de vooravond van de lancering van TONE en zonder het gezien t...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 20 Twitter shares 20 23
Marketingfacts

Op 20 November 2018 13:05 uur shockeerde Brian Halligan, CEO van Hubspot, de marketingwereld met zijn artikel in Harvard Business Review, waarin hij het einde van de marketingfunnel aankondigde. De reden: "De funnel blijkt simpelweg niet effecti...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 16 Twitter shares 16 23
Marketingfacts

Intelligente systemen gaan steeds meer functies in ons leven overnemen. Zo worden geautomatiseerd eenvoudige rechtszaken afgehandeld, verzekeringspolissen beoordeeld en personen geïdentificeerd. Gaan deze systemen onze werkelijkheid bepalen of gaan we de...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Marketingfacts

Vorige week kwam I&O Research met een rapport dat wij Nederlanders wel milieubewust denken, maar er niet naar handelen. Tot leedvermaak van sommige media wijst het onderzoek ook nog uit dat D66-stemmers bovengemiddeld bijdragen aan de CO2-ve...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Marketingfacts

Artificiële intelligentie is een onderwerp dat veel controverse opwerpt. Technologie-optimisten zien eindeloze mogelijkheden. Technologie-pessimisten zien hel en verdoemenis. Aan beide kanten staan grote namen, bijvoorbeeld Jeff Bezos en Steven van Belle...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/