Persberichten drijven menig journalist tot waanzin. Niet zo vreemd, want de afzender kan op heel veel manieren de plank misslaan: te breed uitsturen, naar de verkeerde journalisten, in een onbruikbaar formaat, in de verkeerde bewoordingen of op het v...

Lees verder op Marketingfacts »

61 Facebook shares 61 0 Twitter shares 0 636
Marketingfacts

Hij kan twee dingen heel goed die veel anderen niet lukken: een humoristisch actualiteitenprogramma maken en dingen aan de kaak stellen met onderzoeksjournalistiek. Wat is het geheim van Arjen Lubach? Zijn het zijn rake grappen of de briljante redactie va...

Lees verder op Marketingfacts »

320 Facebook shares 320 0 Twitter shares 0 537
Marketingfacts

De vraag komt de laatste tijd opvallend vaak langs: of we een schrijftraining kunnen verzorgen. Maar natuurlijk. Lastig blijft het wel altijd een beetje; omdat schrijven meer een creatieve vaardigheid is dan exacte wetenschap, kun je nauwelijks garan...

Lees verder op Marketingfacts »

57 Facebook shares 57 69 Twitter shares 69 339
Marketingfacts

Wij mensen hebben op dit moment een beetje een moeilijke relatie met onze toekomst. De vraag 'waar gaat het allemaal heen?' is nog nooit zo prangend geweest en het antwoord op die vraag is diffuser dan ooit. We hebben werkelijk waar geen idee. Hoe on...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 40 Twitter shares 40 225
Marketingfacts

Zelf had ik in 2007 nog geen blogletter op papier gezet. Het eerste zaadje dat werd geplant was een onderzoek van mijn (toen nog toekomstige) werkgever, LEWIS PR, naar de impact van bedrijfsblogs. Jarenlang dacht ik er niet meer aan. Totdat een stude...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 195
Marketingfacts

Als een hele beroepsgroep een meetinstrument zo hartgrondig hard haat, dan is er iets aan de hand. PR heeft zo’n haat-haat-verhouding met de advertentiewaarde, ook wel PR-waarde genoemd. Ik ga niet alle recente blogs op een rijtje zetten, maar een...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 145
Marketingfacts

Daar gaan we weer. Niet alleen het persbericht wordt weer doodverklaard, maar we moeten vrezen voor het leven van de hele PR-sector, dit keer.   Sillicon Valley-journalist Tom Foremski (in mei was hij nog in Nederland) vraagt zich op ZDnet hardop...

Lees verder op Marketingfacts »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 70
Marketingfacts

Al maanden lag het idee in mijn onderbewustzijn te rijpen. Veel te lang ook, eigenlijk: als je een PR-onderzoek doet, dan moet je ook met resultaten op de proppen komen. Maar het lukte maar niet om te snappen wat de resultaten nu eigenlijk betekenden, laa...

Lees verder op Marketingfacts »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 51
Marketingfacts

Al weken spookt deze zin door mijn hoofd: "Je hebt geen PR-bureau nodig, maar een therapeut". En in die periode legde deze zin regelmatig de korte reis af van het onderbewuste deel van mijn hersenen naar het puntje van mijn tong. Elke keer kon ik hem...

Lees verder op Marketingfacts »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 48
Marketingfacts

We zitten al jaren in de voorhoede als het gaat om social media-gebruik. Ook zijn we nooit te beroerd om onze mening te delen met de wereld (of het oneens te zijn met de mening van een ander). Op papier is Nederland het land bij uitstek voor online conten...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 44 Twitter shares 44 44
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/