Persberichten drijven menig journalist tot waanzin. Niet zo vreemd, want de afzender kan op heel veel manieren de plank misslaan: te breed uitsturen, naar de verkeerde journalisten, in een onbruikbaar formaat, in de verkeerde bewoordingen of op het v...

Lees verder op Marketingfacts »

61 Facebook shares 61 0 Twitter shares 0 636
Marketingfacts

Hij kan twee dingen heel goed die veel anderen niet lukken: een humoristisch actualiteitenprogramma maken en dingen aan de kaak stellen met onderzoeksjournalistiek. Wat is het geheim van Arjen Lubach? Zijn het zijn rake grappen of de briljante redactie va...

Lees verder op Marketingfacts »

320 Facebook shares 320 0 Twitter shares 0 537
Marketingfacts

Het is best pretentieus als je ‘The Digital Future Of B2B’ op je affiche hebt staan. Dan kom je als bezoeker met hoge verwachtingen binnen: hoor ik dan op dit evenement wat er ná huidige hypes komt als de ‘why’ van Simon Sinek, de customer journe...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 506
Marketingfacts

Hoi collega-tekstschrijvers. Even onder ons: we laten ons niet gek maken, he? Als we alle marketingexperts moeten geloven, moeten onze woorden steeds meer plaats maken voor beeld. Want visuele content is aantrekkelijker, wordt beter onthouden en brengt me...

Lees verder op Marketingfacts »

120 Facebook shares 120 1 Twitter shares 1 477
Marketingfacts

Heel contentproducerend Nederland lijkt een beetje op de nageltjes te bijten. Ons staat namelijk een content shock te wachten, het armageddon van de contentmarketing. Enter dramatische viooltjes: "In a world where too many people produce too much content...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 361
Marketingfacts

Employee advocacy is een kwestie van groepspsychologie en dat maakt het verdraaid interessant. Hoe krijg je de experts in je organisatie zo ver dat ze tijd inruimen om je te helpen met je marketing of communicatie? Gaat het om erkenning, is druk van...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 354
Marketingfacts

De vraag komt de laatste tijd opvallend vaak langs: of we een schrijftraining kunnen verzorgen. Maar natuurlijk. Lastig blijft het wel altijd een beetje; omdat schrijven meer een creatieve vaardigheid is dan exacte wetenschap, kun je nauwelijks garan...

Lees verder op Marketingfacts »

57 Facebook shares 57 69 Twitter shares 69 339
Marketingfacts

Veel schrijven betekent nog veel meer lezen. Althans, zo werkt het bij mij. Om inspiratie op te doen, te reageren of je eigen verhalen te kunnen onderbouwen met verwijzingen naar anderen. Uit mijn lijst met favoriete blogposts van 2014 heb ik een selecti...

Lees verder op Marketingfacts »

34 Facebook shares 34 0 Twitter shares 0 311
Marketingfacts

Als je dit leest, is de kans groot dat je een bullshit job hebt. Volgens de Correspondent besteedt een groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking zijn hele werkende leven aan taken waarvan ze eigenlijk geloven dat ze overbodig zijn. Consultants horen...

Lees verder op Marketingfacts »

93 Facebook shares 93 0 Twitter shares 0 304
Marketingfacts

Politiek op een marketingblog - misschien niet het beste idee ooit. Maar soms heb je van die verhalen die je móet schrijven van jezelf. Het punt is dit: ik geloof dat er iets sterk mis is met de manier waarop de politieke partijen in het midden zich...

Lees verder op Marketingfacts »

37 Facebook shares 37 34 Twitter shares 34 294
Marketingfacts