Online video is soms net als een netwerkborrel. Eigenlijk doet bijna iedereen het om nieuwe contacten op te doen. Na afloop heb je een hoop kaartjes in je zak, maar daar zitten eigenlijk nauwelijks mensen tussen die relevant voor je zijn. Met video lijkt...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 201
Marketingfacts

Stel, je móet kiezen. Wil je met video vooral bereik genereren, een blijvende impact maken of een aantrekkende werking creëren op je doelgroep? Het is net als kiezen tussen je kinderen, dat kan en wil je gewoon niet. Video is een te belangrijk onderdeel...

Lees verder op Frankwatching »

115 Facebook shares 115 47 Twitter shares 47 162
Frankwatching

De interessantste marketingfilosofieën zijn degene die nooit helemaal uit kunnen komen. Eentje daarvan is het fenomeen brand journalism. Natuurlijk, je kunt zoveel branded content creëren als je maar wil. Maar zelfs met een ongelimiteerd budget komt er...

Lees verder op Frankwatching »

40 Facebook shares 40 62 Twitter shares 62 102
Frankwatching

Als je één online video zou moeten noemen waar je als marketeer stikjaloers op bent, welke zou dat zijn? De kans is groot dat de eerste video die te binnen schiet een ‘viral’ is. Probeer die gedachte in 2018 eens los te laten. Hub-video’s zijn nam...

Lees verder op Frankwatching »

34 Facebook shares 34 48 Twitter shares 48 82
Frankwatching

Voor een succesvolle videostrategie heb je een stofzuiger nodig en twee pistolen. De stofzuiger staat symbool voor zogeheten hygiene videocontent waarmee je kijkers aantrekt die op zoek zijn naar antwoorden op hun vragen – zeg maar de SEO-component van...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 40 Twitter shares 40 60
Frankwatching

Sluit je ogen en stel je voor dat je door een drukke winkelstraat wandelt. Grote kans dat je veel mensen met gebogen hoofd ziet lopen, starend naar hun smartphone die verticaal wordt vastgehouden. Toch wordt de meeste online videocontent nog steeds geprod...

Lees verder op Emerce »

10 Facebook shares 10 34 Twitter shares 34 44
Emerce

Het organiseren van een evenement is niet voor alle marketeers dagelijkse kost. Misschien heb je maar een paar keer per jaar de verantwoordelijkheid om een klantevenement, seminar of beurs te organiseren. Niet zo vreemd dus dat een evenement heel wat...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 23 Twitter shares 23 43
Marketingfacts

Online kan het verkeren; het internet giveth and taketh away. Wat nu helemaal een hip dingetje is, kan even later weer helemaal weg zijn. Je knippert even met je ogen en de hype is alweer overgewaaid. Natuurlijk is dat een beetje gechargeerd, maar we kun...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 26 Twitter shares 26 42
Marketingfacts

Bereik is best wel een dingetje bij online video. Sterker nog, misschien is het wel de grootste frustratie onder marketeers die zich met videostrategie bezighouden. Logisch, want je steekt veel tijd, energie en budget in de productie van een video, je pla...

Lees verder op Frankwatching »

13 Facebook shares 13 27 Twitter shares 27 40
Frankwatching

Al sinds 2012 houden Marketingfacts en Quadia Online Video de vinger aan de pols van het Nederlandse marketinglandschap. Hoe staat het ervoor met online video, wie zet het in, met welk doel, waar liggen de kansen en (waar) gaat het ook weleens mis?...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 17 Twitter shares 17 22
Marketingfacts