Dinsdag 15 maart kondigde Google Analytics een grote verandering aan: de Google Analytics Suite 360, ‘an enterprise-class solution for a multi-screen world’. De groeiende mogelijkheden in devices en kanalen maken het begrijpen van de customer...

Lees verder op Frankwatching »

61 Facebook shares 61 0 Twitter shares 0 299 LinkedIn shares 299 0 GooglePlus shares 0 360
Frankwatching

Eindelijk is het dan zover: ‘calculated metrics’ in Google Analytics! Een feature die al heel lang gewenst was door gebruikers van Google Analytics en wat in andere webanalyticspakketten als Adobe Analytics (voorheen Omniture Sitecatalyst) en...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 209 LinkedIn shares 209 12 GooglePlus shares 12 245
Frankwatching

In maart 2016 kwam Google met het grote nieuws: de introductie van de Google Analytics 360 Suite! Er waren nieuwe producten, zoals Audience 360 voor het opbouwen van profielen, de data-visualisatietool Data Studio 360 en Optimize 360 voor personalisering...

Lees verder op Frankwatching »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 162 LinkedIn shares 162 2 GooglePlus shares 2 174
Frankwatching

Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het belang van goede content wordt vaak onderschat. Het wordt – in al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar draagt verder relatief weinig bij aan het...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 159 LinkedIn shares 159 0 GooglePlus shares 0 159
Emerce

Vorige maand heeft Google Analytics nieuwe dimensies en rapporten toegevoegd: de Lifetime Value. Deze nieuwe rapporten laten zien wat bijvoorbeeld de gemiddelde opbrengst per gebruiker is in de acquisitieperiode. In dit artikel lees je hoe je deze rapport...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 25 Twitter shares 25 90 LinkedIn shares 90 3 GooglePlus shares 3 144
Marketingfacts

Gisteren is Google Analytics met een grote aankondiging gekomen: de Google Analytics 360 Suite, “An enterprise-class solution for a multi-screen world” ! De steeds groeiende mogelijkheden in devices en kanalen maakt het begrijpen van de customer journ...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 119 LinkedIn shares 119 0 GooglePlus shares 0 125
Traffic Builders

Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het is echter niet voor iedereen duidelijk wat de bijdrage en effectiviteit is van goede content. Het wordt – al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar...

Lees verder op Traffic Builders »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 92 LinkedIn shares 92 0 GooglePlus shares 0 102
Traffic Builders

Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel b...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 84 LinkedIn shares 84 0 GooglePlus shares 0 93
Traffic Builders

Eindelijk is het dan zover: calculated metrics in Google Analytics! Een door Google Analytics-gebruikers al lang gewenste feature, die bovendien al eerder beschikbaar was in andere webanalyticspakketten als Adobe Analytics (voorheen Omniture Sitecatalyst...

Lees verder op Traffic Builders »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 81 LinkedIn shares 81 0 GooglePlus shares 0 88
Traffic Builders

Vorig jaar kwam Google Analytics met de grote revolutie: Universal Analytics. Nu de fase in is gegaan van de migratie van de bestaande Google Analytics accounts naar Universal, leek het mij een goed moment voor een artikel over de mogelijkheden van deze &...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 56 LinkedIn shares 56 10 GooglePlus shares 10 87
Frankwatching