8 analyses om je website op te frissen voor 2016
Verrek! Het nieuwe jaar staat alweer bijna voor de deur. Voor velen is 2015 voorbijgevlogen, zeker op online marketinggebied. Verscheidene nieuwe ontwikkelen zijn er te herkennen geweest die je ongetwijfeld gaat gebruiken (of uitbouwen) in het aankom…
Zo helpt online marketing je sales afdeling aan meer werk
Niet alleen meer werk, zoals de titel doet vermoeden, maar ook hulp bij het verbeteren van het ‘lead naar klant’ ratio. De kracht van online marketing in deze is de doelgerichte manier waarop dit kan worden gerealiseerd. Bijna alles is namelijk m…
Online trends: van analyseren naar voorspellen
Pokémon Go, oh jee niet nog meer over deze hype denk je nu wellicht. Toch is deze trend voor marketeers uiterst leerzaam en inspirerend. Het zorgt namelijk voor de vraag: hoe kan ik op een dergelijke trend inspelen? Maar wellicht nog belangrijker: h…
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Het optimaliseren van Google AdWords is vaak een belangrijke bezigheid in het leven van de Online Marketeer. Enige tijd geleden heb ik een artikel geschreven over analyses die je kunt gebruiken bij het optimaliseren van een AdWords account dat niet r…
Online groeien: van analyse tot online marketing plan
Ongetwijfeld speelt regelmatig de vraag door je hoofd hoe je jouw bedrijf online kan laten groeien. Lastig is het vooral te bepalen waar je moet beginnen en dan met name welke keuzes je hierbij moet maken. Een belangrijk punt zijn de afwegingen die j…
Succesvol conversie optimalisatie inzetten? 5 test ideeën
Conversie optimalisatie is een uitstekende manier om meer uit de huidige bezoekers van je website te halen. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van A/B testen kan op een significante wijze een leuke winst behaald worden. Het woordje ‘winst’ heeft…
Hoe onderscheid je online kwalitatieve bezoekers van alle bezoekers?
Een belangrijke vraag voor elke online marketeer, zeker wanneer je gericht wilt werken aan betere prestaties van jouw website. Deze vraag komt eigenlijk terug in veel verschillende markten, denk aan B2B, Blogwebsites en webshops. Bij alle vormen is h…
SEO business case maken – hoe doe je dat?
Een veelgehoorde uitspraak is: ‘Ik wil hoger in Google komen’. Maar wat zegt dat nu eigenlijk? Waarschijnlijk wil je meer bezoekers naar je website die idealiter ook nog overgaan tot een aankoop of het voltooien van een doel (contactaanvraag o.i….
Hoe bepaal je een CPA als er geen directe verkoop is?
Geen directe verkoop en dan toch een CPA willen bepalen? Dat is best een lastige kwestie voor veel marketeers die actief zijn in markten waar een webshop niet het belangrijkste kanaal is. Maar het kan wel! Hoe, dat lees je hier….
Zoekwoordenonderzoek voor een taal die je niet beheerst
Waarschijnlijk hoef ik je niet te vertellen wat het belang is van een gedegen zoekwoorden-onderzoek. Veelal is dit de basis, of in ieder geval in de beginfase, van een SEO traject. Zoekwoordenonderzoek kan best uitdagend zijn, zeker wanneer dit voor…