Ik wil even beginnen met de definitie van een begrip dat centraal staat in dit artikel. En dat is de definitie van keuzestress. "Keuzestress is een vorm van stress die veroorzaakt wordt doordat iemand overspoeld wordt met informatie die overwogen moe...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 23 Twitter shares 23 216
Marketingfacts

Goede conversie-optimalisatie met de juiste tools is al lastig. Goede conversie-optimalistatie zonder de juiste tools is nagenoeg onmogelijk. Hoe bouw je een goede hypothese zonder de juiste data? Hoe bouw je een A/B test zonder de goede editor? Hoe beoor...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 164
Traffic Builders

Ondanks het feit dat het aantal mensen dat jouw website bezoekt via een smartphone alleen maar toeneemt, is dat over het algemeen geen trend die we terug zien in het conversiepercentage voor het mobiele verkeer. Het gemiddelde conversiepercentage voor mo...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 163
Traffic Builders

De toegankelijkheid van jouw website wordt steeds belangrijker. In onze digitale maatschappij gebeuren de belangrijkste interacties op een computer-, laptop-, smartphone- of tabletscherm. We regelen ons hele leven digitaal, van het bestellen van boodschap...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 82 Twitter shares 82 138
Frankwatching

We merken dat conversie optimalisatie in steeds meer organisaties een onderdeel begint te worden van de marketingmix. In die gevallen is het geen activiteit die ad hoc of tussendoor wordt opgepakt, maar er wordt een (grote) mate van aandacht aan besteed w...

Lees verder op Traffic Builders »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 104
Traffic Builders

Heb jij er al van gehoord? Het ‘Nieuwe A/B testen’ op basis van segmenten in je analytics? Eigenlijk is het niet zo nieuw, we doen het hier al sinds tijden niet anders meer, eenvoudigweg omdat we gemerkt hebben dat het betere resultaten opleve...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 94
Traffic Builders

In december is het Conversion Rate Optimization Report 2015 uitgekomen. In deze rapportage, geschreven door Econsultancy in samenwerking met RedEye, wordt elk jaar gekeken naar de groei van de markt op het gebied van conversie-optimalisatie, en dan vooral...

Lees verder op Traffic Builders »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 83
Traffic Builders

Om te beginnen met een heerlijke dooddoener: mobile wordt steeds belangrijker. Dat wist je natuurlijk al lang. Vooral omdat men sinds 2014 elk jaar roept dat dít echt het jaar van mobiel gaat worden. Mensen die jouw website via hun mobiele telefoon of ta...

Lees verder op Traffic Builders »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 67
Traffic Builders

In het afgelopen jaar is er al veel geschreven over micro-moments. Toch merken wij in de praktijk dat nog maar weinig bedrijven zich bewust zijn van deze trend en daardoor veel kansen laten liggen. Hoe langer je wacht met instappen in deze nieuwe customer...

Lees verder op Traffic Builders »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 44
Traffic Builders

In 2016 is er veel geschreven over conversie-optimalisatie. Denk aan strategieën die je kunt hanteren en tips en handreikingen om te beginnen met testen. Alle facetten van de roadmap hebben de revue wel gepasseerd. Maar hebben we het dit jaar wel gehad o...

Lees verder op Frankwatching »

14 Facebook shares 14 22 Twitter shares 22 36
Frankwatching