Generatie Y heeft geen tijd. Geen tijd om door sociologen, psychologen en marketing-mensen te worden onderzocht en ontleed. Geen tijd voor uw marketingboodschap. En al helemaal geen tijd voor de marketingboodschappen van een bedrijf dat hen probeert te mi...

Lees verder op Emerce »

39 Facebook shares 39 0 Twitter shares 0 179
Emerce

Blockchain-techologie beleeft nu de piek van zijn hype. Tegelijkertijd is het een technologie die potentieel de wereld gaat veranderen zoals het internet dat gedaan heeft, en zoals data analytics dat momenteel doen. Maar wat is blockchain-technologie prec...

Lees verder op Frankwatching »

78 Facebook shares 78 86 Twitter shares 86 164
Frankwatching

Dialoog Marketing is een veelomvattende marketingterm met raakvlakken op het gebied van Big Data, content marketing, en integratie van marketing- en CRM-gegevens. Bij Dialoog Marketing staat echter uiteindelijk - de naam zegt het al - de dialoog met de kl...

Lees verder op Emerce »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 149
Emerce

Kleine, onopvallende cues – oftewel signalen van buitenaf, bepalen meer van onze acties dan we denken. Victor Lamme, hoogleraar cognitieve neurowetenschap aan de universiteit van Amsterdam legt in zijn boek ‘De vrije wil bestaat niet’ aan de han...

Lees verder op Marketingmed »

40 Facebook shares 40 28 Twitter shares 28 134
Marketingmed

Disney komt met een methode om de ervaring van haar klanten in de parken te volgen, te meten, en te verbeteren. De klant wordt hierbij gevraagd om Disney te vertrouwen met zijn persoonlijke informatie, maar krijgt in ruil daarvoor wel een geweldige gebru...

Lees verder op Emerce »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 96
Emerce

De concurrentie van online aanbieders en het gemak van prijsvergelijkend winkelen vanuit de luie stoel zijn bijna funest gebleken voor de 'ouderwetse' fysieke winkel. Maar als retailers dialogue marketing en moderne marketingtechnologieën in hun marketin...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 66
Emerce

Als marketeer is het jouw verantwoordelijkheid om de voelsprieten van je organisatie in de maatschappij te zijn. En je directie te adviseren over relevante trends. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is zo’n trend. Lees hier waarom dat voor jou belan...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 65 Twitter shares 65 65
Frankwatching

In alle geweld van de digitale revolutie is er te veel aandacht voor de ‘digitale werkplek’, en tegelijkertijd te weinig. De digitale werkplek bestaat namelijk niet, en is tegelijkertijd de plek waar innovatie in eerste instantie moet plaatsv...

Lees verder op Frankwatching »

5 Facebook shares 5 52 Twitter shares 52 57
Frankwatching

Een flexibel en geïntegreerd dataplatform kan organisaties helpen om betere beslissingen te maken. Business analytics gaat over data, management en strategie in een wereld die draait op data. En het gaat daarmee dus ook over het doel van al ons harde we...

Lees verder op Frankwatching »

18 Facebook shares 18 38 Twitter shares 38 56
Frankwatching

Blockchain-technologie bevindt zich midden in het “dal van desillusie”, dat standaard na de piek van de hype komt. Na dat dal zullen we de echte toegevoegde waarde pas gaan merken. In dit artikel een analyse van de echte disruptie die we tot n...

Lees verder op Frankwatching »

6 Facebook shares 6 44 Twitter shares 44 50
Frankwatching