Het aanvullen en verfijnen van klantdata wordt ook wel profileren en verrijken genoemd. En daar is een reden voor. Door te leren over de klant wordt de customer experience een rijkere ervaring. Hoe meer klantdata beschikbaar is voor marketing, hoe relevan...

Lees verder op Frankwatching »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 409
Frankwatching

Het effectief managen van verschillende kanalen voor marketing, sales en service is een uitdaging. Je wens is natuurlijk dat communicatie-uitingen elkaar versterken en goed op elkaar aangesloten zijn, elke keer dat je klant daarmee in contact komt. Maar...

Lees verder op Frankwatching »

58 Facebook shares 58 0 Twitter shares 0 386
Frankwatching

Nederlandse bedrijven scoren slecht op data-driven marketing. Vrijwel geen enkel bedrijf beschikt over een compleet klantbeeld, waardoor geïntegreerde, een-op-eenmarketing een brug te ver is. Ruim driekwart van de Nederlandse bedrijven heeft (nog) geen v...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 312
Frankwatching

Het bereiken van een ‘single customer view’ is voor veel marketeers een grote ambitie. Het bij elkaar brengen van alle relevante data om zo een volledig en up-to-date klantprofiel samen te stellen, kent namelijk ontzettend veel voordelen. Maa...

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 289
Frankwatching

Als marketeer is het een uitdaging om nieuwe klanten te bereiken en zo verkopen te stimuleren. Maar focussen op nieuwe klanten is niet de enige manier. Hoe geef je vorm aan marketing naar bestaande klanten? En hoe krijg je de benodigde opt-in? De ideale d...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 273
Frankwatching

Het is geweldig om te weten wie je klant is, maar weten hoe hij of zij zich gedraagt is zo mogelijk nóg interessanter. Klantprofielen, demografie en zelf opgegeven voorkeuren zeggen je veel over waar een prospect of klant wellicht in geïnteresseerd is....

Lees verder op Frankwatching »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 210
Frankwatching

Het flexibel of ‘agile’ inzetten van data is van groot belang. Organisaties die kunnen inspelen op de nieuwe realiteit van marketingdata worden beloond. Data kan namelijk waarde toevoegen in de vorm van een betere customer experience, het verb...

Lees verder op Frankwatching »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 103
Frankwatching

Het is een heerlijk gevoel: die laatste muisklik waarmee je de vliegreis naar New York bevestigt. Na een paar dagen kijken en vergelijken op internet hebben jullie besloten het te doen: vakantie vieren in ‘the city that never sleeps’! Binnen luttele s...

Lees verder op Frankwatching »

22 Facebook shares 22 31 Twitter shares 31 53
Frankwatching

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?...

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 12 Twitter shares 12 19
Emerce

De hedendaagse consument zoekt, communiceert en koopt via meerdere kanalen, op een eigen gekozen tijdstip en vanuit verschillende locaties. Marketeers willen graag direct, realtime, inspelen op het klantgedrag via gerichte e-mailacties. Vanzelfsprekend di...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 17
Emerce