Doordat de markt van online boodschappen flink in beweging is, krijgt marktleider Albert Heijn concurrentie uit verschillende hoeken. Zowel van traditionele als nieuwe spelers. “Uiteindelijk gaat het erom veel goede ideeën ook echt te realiseren”, ze...

Lees verder op Emerce »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 375
Emerce

De consumptie van media verandert in rap tempo. Zo merkt ook SBS, dat op zijn manier inspeelt op de groeiende populariteit van diensten als Netflix, maar ook YouTube. “Je moet daarbij niet blijven hangen in plannenmakerij”, aldus David Vink (54), Chie...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 243
Emerce

Arthur Hoffman (46) is CEO Digital bij Sanoma voor zowel Nederland als Finland. Onder zijn leiding moet de groei van het aantal digitale concepten versnellen. Net als de digitale transformatie van klassieke media. “Er is nu momentum.”...

Lees verder op Emerce »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 145
Emerce

Het Nederlandse advertentietechnologiebedrijf Improve Digital wil op termijn hét Europese platform zijn op het gebied van advertising en content. Voor alle media-owners. “Het is continue de afweging maken tussen wat klanten willen en je eigen visie”,...

Lees verder op Emerce »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 145
Emerce

Het Chinese Alibaba is niet zomaar een gamechanger: “Alibaba gaat het hele internet veranderen,” aldus professor Cor Molenaar op het symposium Digitale Marketing van Adobe dat onlangs plaatsvond. En waar personalisatie als nieuwe heilige graal voor ma...

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 106
Emerce

Kledingbedrijf MS Mode wil zijn online omzet de komende vijf jaar fors laten groeien. Dat kan alleen als de ondernemerszin in de werknemer wordt aangewakkerd, aldus Noor de Bruijn (38), directeur marketing & e-commerce. “Als je mensen voorspiegelt...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 76
Emerce

Via de interactieve winkelruit van Adidas kunnen voorbijgangers 24/7 online shoppen met hun smartphone zonder app of QR-code. Een nieuwe techniek waar het Finse reclamebureau TBWA anderhalf jaar aan heeft gewerkt....

Lees verder op Emerce »

54 Facebook shares 54 0 Twitter shares 0 61
Emerce

Met platte advertenties raak je de Millennial-generatie niet. Dus organiseerde muziekzender XITE samen met H&M: #xitezoektvj. Een zoektocht naar nieuw presenteertalent voor op festivals, met audities in H&M-winkels en via Instagram....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 61
Emerce

Met een verkiezing voor slimste netwerker op LinkedIn haakt Volkswagen in op de statusgevoeligheid die leaserijders kenmerkt. En voert hen tijdens de awardshow met informatie over de nieuwste aanwinst, de Passat 500....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 48
Emerce

De dynamische video van Ford op Facebook past zich aan op het profiel van de kijker. “Met een persoonlijke video vergroot je de kans op iemands merkenlijstje te komen.”...

Lees verder op Emerce »

42 Facebook shares 42 5 Twitter shares 5 47
Emerce