Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet ‘mobile friendly’ is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat laatste wel zijn. Ongea...

Lees verder op Frankwatching »

343 Facebook shares 343 0 Twitter shares 0 1082
Frankwatching

Het algoritme dat Google in 2013 introduceerde heet Hummingbird, omdat de zoekgigant beloofde dat het algoritme precies en snel is. Wat is de impact hiervan, een jaar later? Wat weten we eigenlijk van Google Hummingbird? En wat zien we ervan in de zoekre...

Lees verder op Frankwatching »

464 Facebook shares 464 0 Twitter shares 0 992
Frankwatching

Na 15 jaar past Google de weergave van advertenties aan: de rechterkolom naast zoekresultaten wordt advertentievrij. Daar staat tegenover dat de jarenlang vastgestelde limiet van drie advertenties boven de zoekresultaten opgerekt wordt naar vier...

Lees verder op Marketingfacts »

127 Facebook shares 127 0 Twitter shares 0 656
Marketingfacts

Het Google-nieuws van afgelopen week, in ieder geval in zoekmachinemarketigland, was de aangekondiging dat Google vanaf 21 april 2015 de "mobile-friendliness" van sites zwaarder gaat laten wegen als ranking factor. En daar zijn diverse redenen voor te ben...

Lees verder op Marketingfacts »

129 Facebook shares 129 0 Twitter shares 0 461
Marketingfacts

Ik sprak onlangs met 3 OTTO medewerkers die in Nederland verantwoordelijk zijn voor zoekmachinemarketing: Ans Vervoort (Senior Coördinator Online Marketing), Remco Appeljan en Caroline Nieuwendijk (Coördinators Online Marketing SEO). De commissie Search...

Lees verder op Frankwatching »

120 Facebook shares 120 0 Twitter shares 0 381
Frankwatching

Ja, dat lees je goed. 2014. En nee, ik ben niet helderziend. In januari presenteerde ik bij Bol.com (slides) al eens over diverse SEO-mythes en ik merk dat ze allemaal nog steeds de ronde doen. Ik durf het dus zeker aan om te stellen dat onderstaande SEO-...

Lees verder op Marketingfacts »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 327
Marketingfacts

SEO – het verbeteren van je organische vindbaarheid – laat zich niet sturen op dagniveau. Je inspanningen hebben pas effect op langere termijn. Maar je werkt in de zorgverzekeringenbranche en je moet in december pieken, terwijl de concurrentie...

Lees verder op Frankwatching »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 296
Frankwatching

Marketing automation, het via software automatiseren van marketingprocessen, kent ook een grote opmars in advertising, zoals in het verhandelen van advertentieruimte tussen adverteerders en uitgevers, ook vaak 'programmatic marketing' genoemd. Op dit mome...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 0 Twitter shares 0 282
Marketingfacts

Een consument denkt niet in marketingkanalen of -apparaten. De klant en z’n customer journey centraal stellen was dus altijd al logisch, ook in online advertising. Met steeds meer touchpoints voorafgaand aan een (koop)beslissing, is het centraal stellen...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 192
Marketingfacts

Als je aan de slag gaat met marketing automation, moet je allereerst de randvoorwaarden op orde hebben. Daarover schreven wij gisteren al. De volgende stap is na te denken over de vraag hoe je het succes van je marketing automation gaat beo...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 188
Marketingfacts