Bedrijven die het goed doen, hebben vaak weinig neiging tot veranderen. Op marketinggebied is dat niet anders. Als kanalen zich bewezen hebben, leidt dat vaak tot het (enkel) inzetten van die kanalen en nieuwe mogelijkheden geen kans geven. Met regel...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 345
Marketingfacts

Veel Nederlandse retailers hebben het lastig door de verschuiving van consumentenbestedingen naar het online kanaal. Winkels zonder webshop zien omzet dus langzaam verdwijnen en krijgen dat niet zomaar terug. Toch is dat niet nodig. Er zijn diverse voorbe...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 269
Marketingfacts

Conversie verhogen is even belangrijk als tijd (en geld) investeren in meer relevante bezoekers. Beide zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. In dit artikel wil ik een aantal voorbeelden laten zien van succesvolle A/B-tests. In 2015 is er, g...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 250
Marketingfacts

Voor Nederlandse webshops is België een interessante uitbreiding van je afzetmarkt. Onze zuiderburen zijn immers met 11 miljoen, een groot deel spreekt dezelfde taal en door het EU-lidmaatschap zijn er geen douaneformaliteiten. Daarnaast hebben beide lan...

Lees verder op Marketingfacts »

41 Facebook shares 41 38 Twitter shares 38 249
Marketingfacts

Alle marketingcampagnes hebben een doel, bijvoorbeeld meer conversies, hogere omzetten en/of meer rendement. Wat het doel ook is, er is altijd een beste moment om je doel(en) te bereiken. Om hier een algemeen beeld van te geven, h...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 222
Marketingfacts

Op je website krijg je te maken met bezoekers die lang niet altijd het doel, dat jij voor ogen hebt, bereiken. Denk hier bijvoorbeeld aan het doen van een aankoop, een offerteaanvraag of een e-mailinschrijving. Afhakers hebben zo hun redene...

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 35 Twitter shares 35 203
Marketingfacts

Veel testplanningen beginnen met beproefde testen, zoals tekst en kleur van buttons en headlines, stappen in de funnel minimaliseren, opsommingen met unique selling points maken en social proof-uitingen en reviews weergeven. Met deze aanpak is h...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 179
Marketingfacts

Customer journeys kunnen veel waarde toevoegen aan een dienstverlening om diverse redenen. Waar ik een customer journey graag op toepas, is op werkzaamheden die vallen binnen het online kanaal: SEA, SEO en conversie-optimalisatie. Voor EUclaim hebben wij...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 159
Marketingfacts

Via het internet ligt de wereld aan je voeten. Bezoekers uit de hele wereld kunnen interesse tonen in jouw producten en/of diensten. Toch zien het merendeel van de websites dat klanten lokaal zijn. Dat zal enerzijds met je marketingfocus te maken hebben,...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 130
Marketingfacts

Uitvaartverzekeraar en -verzorger Monuta is op 150 locaties in Nederland aanwezig. Voor het merendeel van die locaties wordt AdWords ingezet om zichtbaar te zijn. Dit zorgt in AdWords voor een grote uitdaging. Iedere vestiging heeft immers hun eigen geogr...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 30 Twitter shares 30 130
Marketingfacts