De afgelopen weken merkte ik het weer. Elke keer wanneer potentiële klanten in het verkoopgesprek merken dat je weet waar je over praat, ontstaat er een klik. Natuurlijk is dat zo zeg je misschien. Maar hoe vaak worden er geen enthousiaste bl...

Lees verder op One4Marketing »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 46
One4Marketing

Ben jij ook voortdurend aan het trekken en duwen aan jouw verkoopteam? Je doet er van alles aan: je zorgt voor relevante trainingen, je coacht, je zorgt voor ondersteunende software en dat allemaal om de sales pipeline vol te hebben met waarde...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 40
One4Marketing

Sales en marketing zouden eigenlijk twee handen op een buik moeten zijn. Jammer genoeg voelt het vaker alsof we een vierkante bout in een rond gat proberen te krijgen. Verkopers hebben namelijk altijd het uiteindelijk doel in gedachten en hebben soms de i...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 38
One4Marketing

Is omzetgroei een topprioriteit voor 2015/2016 in jouw bedrijf? Wil je zeker zijn dat je strategie sterk genoeg is om die groei te kunnen realiseren? Kom dan naar de “Groei met HubSpot” workshop op 2 juli in Amsterdam. Een exclusieve, gratis...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 33
One4Marketing

In het vorige blogartikel: ‘Waarom jouw huidige sales strategie niet werkt en wat er aan is te doen’ vertelde ik waarom de oude manier van verkopen tegenwoordig niet meer werkt. Verkoop moet aansluiten bij het aankoopgedrag van potentiële...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 28
One4Marketing

Zoals al eerder gezegd is het gedrag van jouw klanten veranderd. Daarmee ook de verkoopinspanningen. Tegenwoordig draait het er om, dat klanten jou leren kennen en je uiteindelijk vertrouwen....

Lees verder op One4Marketing »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 18
One4Marketing

Het grote verschil tussen inbound sales en de verkoopstrategieën waar je tot nu toe mee werkt, zit hem in de aanpak. Bij inbound sales probeer je niet iets te verkopen. Jij met jouw product, je verkooptarget en bijbehorend proces...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 18
One4Marketing

Als je weet dat 65 tot 90 procent van de aankoopbeslissingen al wordt gedaan vóórdat jouw verkoper op gesprek gaat, wat is dan precies de rol verkoop (en ook van marketing) nog? Stappen die jouw potentiële klanten...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 17
One4Marketing

Waarom ook bellen bij inbound  marketing hoort Het is een veel gestelde vraag bij inbound marketing: wanneer kun je een inbound lead per telefoon benaderen? Moet je wel bellen? Zelf heb ik wel eens beweerd dat cold calling niet bij inbound marketing...

Lees verder op One4Marketing »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 15
One4Marketing

Toen ik One4Marketing in 2005 begon, was ik een traditionele marketeer. Ik werkte één dag per week voor mezelf, de andere 4 dagen bij een ICT-dienstverlener. Één van de dingen die ik als traditionele marketeer uitvoerde, was het verzo...

Lees verder op One4Marketing »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 14
One4Marketing