Een absolute topman van een colamerk kreeg voor kerst een speciaal cadeautje: een stropdas met een bijzonder speels patroontje erop. De topman kon de stropdas wel waarderen en besloot ‘m steevast te gaan dragen. Intussen gebeurde er iets geks in de hoof...

Lees verder op Frankwatching »

297 Facebook shares 297 0 Twitter shares 0 1018
Frankwatching

Wat hebben Tetris, Booking.com en Serietotaal.nl en enkele apps op je mobiel met elkaar te maken? Meer dan je denkt. Ze verleiden je onbewust om je 'taak' te volbrengen. Je kent het misschien wel: als je enkele WhatsApp-berichtjes nog niet hebt gelezen, k...

Lees verder op Marketingfacts »

239 Facebook shares 239 0 Twitter shares 0 984
Marketingfacts

‘Er komt een supercomputer die krachtiger wordt dan de hersenen van alle mensen op aarde samen.’ Een aardige binnenkomer van Edwin Korver tijdens de Social Media Week in Rotterdam. Korver durft nog wel meer profetieën aan: alle goederen zijn over 20...

Lees verder op Frankwatching »

424 Facebook shares 424 0 Twitter shares 0 834
Frankwatching

Serieuze en lachende gezichten wisselen elkaar af bij profielfoto’s op LinkedIn. Is die smile belangrijk? Moet je wel of niet lachen? Niets moet, maar het kan lonen om even stil te staan bij de onbewuste effecten van jouw profielfoto. Dit biedt je welli...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 661
Marketingfacts

Taalalgoritmen analyseren je woordenschat op Facebook en verklappen je persoonlijkheid, terwijl tweets binnen een community een verhoogd risico op hart- en vaatziekten accuraat kunnen voorspellen: dankzij big data is psychologisch onderzoek spectaculair v...

Lees verder op Frankwatching »

290 Facebook shares 290 0 Twitter shares 0 654
Frankwatching

Je hebt heel wat connecties op Facebook, maar je krijgt lang niet van iedereen de berichten te zien. De algoritmes selecteren immers op basis van jouw waarderingen relevante content voor je. Je beeldvorming is voorgeselecteerd op basis van jouw voorkeuren...

Lees verder op Frankwatching »

209 Facebook shares 209 0 Twitter shares 0 556
Frankwatching

De kerst zit er alweer op! Je hebt waarschijnlijk wel een wijntje gehad. Met oud en nieuw in aantocht is de kans groot dat er opnieuw aardig wat wijn wordt gedronken in Nederland. Nederlanders slaan het massaal in. Dit jaar konden ze daarvoor profiteren...

Lees verder op Frankwatching »

159 Facebook shares 159 0 Twitter shares 0 493
Frankwatching

Wereldwijd zijn (neuro)marketeers meer dan ooit geïnteresseerd in ‘the Shopper Brain’: onbewuste beïnvloeding van ons brein terwijl we aan het shoppen zijn. Dat de interesse voor dit Shopper Brain wijdverspreid is, blijkt ook wel uit de forse belan...

Lees verder op Frankwatching »

136 Facebook shares 136 0 Twitter shares 0 460
Frankwatching

Neuromarketing zit al jaren in de lift. Het lijkt alsof Abeltje (wie kent hem nog?) wederom op de groene knop heeft gedrukt. Het is een prachtig werkveld met een overdosis aan interessante en inspirerende cases, maar het succes trekt ook creatieve goudzoe...

Lees verder op Marketingfacts »

48 Facebook shares 48 0 Twitter shares 0 428
Marketingfacts

Als het gaat om onze voorkeuren, zijn jij en ik naakter dan naakt. Onze onderbewuste voorkeuren worden steeds beter blootgelegd voor en door neuromarketeers. Het is één van de redenen waarom de succesvolle congresreeks Mijn boodschap in jouw brein (2010...

Lees verder op Frankwatching »

80 Facebook shares 80 0 Twitter shares 0 409
Frankwatching