Hoe vaak ben je online in een discussie terecht gekomen, omdat iemand je woorden sarcastischer of cynischer interpreteerde dan je bedoeling was? Hoe vaak is een online gesprek niet uit de hand gelopen, omdat je niet helemaal zeker wist wat de andere kant...

Lees verder op Frankwatching »

146 Facebook shares 146 0 Twitter shares 0 769
Frankwatching

Door de opkomst van social media zie ik een belangrijke verschuiving. Een waarbij informele communicatie de nieuwe norm wordt. Mensen geven er steeds meer de voorkeur aan door organisaties te worden aangesproken als mensen, niet als een massa, doelgroep o...

Lees verder op Frankwatching »

141 Facebook shares 141 0 Twitter shares 0 510
Frankwatching

We hebben als organisaties steeds meer middelen, kanalen en platforms tot onze beschikking om online het gesprek aan te gaan met onze klanten. Van webcare op social media tot aan de good old corporate website, van e-mail tot chat en livestreams. Een wildg...

Lees verder op Frankwatching »

151 Facebook shares 151 0 Twitter shares 0 474
Frankwatching

“Markets are conversations”. Met die profetische woorden lanceerden de schrijvers van The Cluetrain Manifesto in 2000 een denkrichting over online communicatie die we vandaag de dag nog steeds volgen. Dankzij social media lijken we eindelijk t...

Lees verder op Frankwatching »

60 Facebook shares 60 0 Twitter shares 0 310
Frankwatching

Ik heb het al vaker geschreven: veel websites hebben last van obesitas. Organisaties zien de website als de ‘Grote Online Vergaarbak’ van al hun kennis. Ze geven hun interne experts al jaren de ruimte om pagina na pagina vol te schrijven. Met...

Lees verder op Frankwatching »

83 Facebook shares 83 84 Twitter shares 84 167
Frankwatching

Waarom zijn we verslaafd aan jargon en managementtaal in onze online communicatie? En vooral: waarom vallen we onze klanten hiermee lastig? Een menselijke stem is essentieel. Zeker nu. In de tijd van......

Lees verder op Frankwatching »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 166
Frankwatching

De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay....

Lees verder op Emerce »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 122
Emerce

We hebben er allemaal last van. De hele dag trilt of piept je mobiele telefoon. Schreeuwend om aandacht. En zonder na te denken kijk je toch even snel wat er staat. Want het zou wel eens belangrijk kunnen zijn. Daarnaast kriebelt die dopamine zo lekker in...

Lees verder op Frankwatching »

57 Facebook shares 57 65 Twitter shares 65 122
Frankwatching

Veel corporate websites hebben obesitas. Ze lopen letterlijk over van de informatie. Alles moet en gaat online. De website is toch van iedereen? En iedereen wil dus iets over de website zeggen. Maar is dat wenselijk? En wie staat er eigenlijk voor de poor...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 0 Twitter shares 0 119
Frankwatching

De smartphone is alom aanwezig in het straatbeeld. Toch bekijken veel organisaties de wereld nog steeds door een brede desktopbril. Ze schrijven op het grote scherm, voor het grote scherm. Maar wie zit er nog aan de andere kant op een groot scherm te leze...

Lees verder op Frankwatching »

95 Facebook shares 95 0 Twitter shares 0 95
Frankwatching