Een houten huis als de nieuwe standaard in Nederland, het is de ultieme droom van Sustainer Homes. Deze scale-up uit Utrecht bouwt duurzame woningen uit houten blokken, vertelt CEO Gert van Vugt wiens naam in 2018 opdook in de prestigieuze Forbes 3...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Twee vrouwen aan het roer van een techfonds. Dat is zelfs in een vooruitstrevend en toonaangevend ondernemersland als Nederland nog steeds een zeldzaamheid. Sinds de lancering van hun investeringsfonds CapitalT in 2020 mogen Janneke Niessen en Eva...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Een VanMoof als vervanger voor je auto, dat is de missie van oprichters Taco en Ties Carlier. Deze twee Nederlandse broers besloten elf jaar geleden de perfecte stadsfiets te gaan ontwikkelen. Vandaag leiden ze een wereldwijd team van fietsers, des...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Duurzame slips en beha’s gemaakt van gerecycleerd koffiedik? Met haar duurzaam lingeriemerk Undercharments vond de Nederlandse onderneemster Claudia Ahlers het spreekwoordelijke gat in de markt. “Wereldwijd drinken we koffie waardoor er heel...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Als je voor het derde jaar op rij wordt uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, dan wil dat iets zeggen. Het bekende ethische chocolademerk Tony’s Chocolonely, opgericht door onderzoeksjournalist Teun van de Keuken die zich erin vast...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Neem drie Nederlandse ondernemende rebellen die (biologische) trendy, verse bloemen brengen, waar en wanneer de consument dat wil. Dan heb je: bloomon. Deze succesvolle disruptor in een traditionele sector bedacht het ‘online bloemenabonnement’...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Gelukkig horen we in bizarre tijden af en toe ook positieve verhalen. Bijvoorbeeld dat van het duurzame zeepmerk Seepje. Deze Nederlandse start-up maakt wasmiddelen, allesreinigers, afwasmiddelen, wasverzachters én handzepen van de beste ingredië...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Een paar geiten naar Nepal exporteren om daar de teloorgegane kasjmierindustrie nieuw leven in te blazen. “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.” Met die ‘Pipi Langkous-mentaliteit’ startten activistische ondernemers...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

“Isabel (Welten; nvdr) en ik zijn op z'n zachtst gezegd uitzonderlijk in deze sector. We zijn vrouw, jong en hebben een duurzaam idee”, zegt Anniek Sluis. De twee Nederlandse onderneemsters, respectievelijk 27 en 31 jaar jong, hopen met ‘The...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Dat we nog een lange weg te gaan hebben qua diversiteit op de werkvloer, zal niemand kunnen tegenspreken. Discriminatie tijdens het solliciteren komt vandaag nog al te vaak voor, soms zelfs onbewust. Daar willen Roos Aduagyei (24) en Nica Renoult (...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 1
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/