“Isabel (Welten; nvdr) en ik zijn op z'n zachtst gezegd uitzonderlijk in deze sector. We zijn vrouw, jong en hebben een duurzaam idee”, zegt Anniek Sluis. De twee Nederlandse onderneemsters, respectievelijk 27 en 31 jaar jong, hopen met ‘The...

Lees verder op Bloovi »

71 Facebook shares 71 15 Twitter shares 15 86
Bloovi

Door boeren in Afrika te inspireren en activeren, maakt de Nederlandse non-profitorganisatie Justdiggit droog land weer groen en dus ook vruchtbaar. Dit doet het door gebruik te maken van traditionele technieken in combinatie met nieuwe technologie...

Lees verder op Bloovi »

55 Facebook shares 55 17 Twitter shares 17 72
Bloovi

Als 13-jarige verdiende Tim van der Wiel zijn eerste centen met een Twitter-netwerk van ruim één miljoen Nederlandse tieners. Amper zeventien jaar oud richtte hij zijn eigen bedrijf GoSpooky op. Twee maanden geleden kwam daar al een tweede onder...

Lees verder op Bloovi »

32 Facebook shares 32 21 Twitter shares 21 53
Bloovi

De mode-industrie bevindt zich op een kantelpunt. Veel bedrijven denken na hoe ze hun steentje kunnen bijdragen aan eerlijke handel en hoe hun ecologische voetafdruk kan verkleind worden. Met de overtuiging dat mooi design, eerlijke productie en du...

Lees verder op Bloovi »

40 Facebook shares 40 9 Twitter shares 9 49
Bloovi

China staat voorop in innovatie. Deze Aziatische grootmacht holt het Westen razendsnel voorbij. In technologie, maar ook in slimme services. Westerse ondernemers zien dit en pikken graag een graantje mee. Maar hoe doe je dat eigenlijk, als Westerli...

Lees verder op Bloovi »

5 Facebook shares 5 12 Twitter shares 12 17
Bloovi

Pieter Pot bestaat één jaar en bezorgt inmiddels in héél Nederland verpakkingsvrije boodschappen. Dat doet de Rotterdamse start-up op een duurzame maar ook ‘sexy’ manier. Of daar vraag naar is? Jazeker. Op dit moment bedient de verpakking...

Lees verder op Bloovi »

3 Facebook shares 3 6 Twitter shares 6 9
Bloovi

Corona staat niet voor iedere ondernemer gelijk aan crisis. Voor sommigen werkt de pandemie zelfs als een business versneller. Zo ook voor Squla, de grootste aanbieder van online onderwijs in Nederland. Toen de scholen in maart tijdelijk dichtginge...

Lees verder op Bloovi »

2 Facebook shares 2 6 Twitter shares 6 8
Bloovi

Gelukkig horen we in bizarre tijden af en toe ook positieve verhalen. Bijvoorbeeld dat van het duurzame zeepmerk Seepje. Deze Nederlandse start-up maakt wasmiddelen, allesreinigers, afwasmiddelen, wasverzachters én handzepen van de beste ingredië...

Lees verder op Bloovi »

5 Facebook shares 5 2 Twitter shares 2 7
Bloovi

Als je voor het derde jaar op rij wordt uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, dan wil dat iets zeggen. Het bekende ethische chocolademerk Tony’s Chocolonely, opgericht door onderzoeksjournalist Teun van de Keuken die zich erin vast...

Lees verder op Bloovi »

3 Facebook shares 3 2 Twitter shares 2 5
Bloovi

Een houten huis als de nieuwe standaard in Nederland, het is de ultieme droom van Sustainer Homes. Deze scale-up uit Utrecht bouwt duurzame woningen uit houten blokken, vertelt CEO Gert van Vugt wiens naam in 2018 opdook in de prestigieuze Forbes 3...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/