“Isabel (Welten; nvdr) en ik zijn op z'n zachtst gezegd uitzonderlijk in deze sector. We zijn vrouw, jong en hebben een duurzaam idee”, zegt Anniek Sluis. De twee Nederlandse onderneemsters, respectievelijk 27 en 31 jaar jong, hopen met ‘The...

Lees verder op Bloovi »

71 Facebook shares 71 15 Twitter shares 15 86
Bloovi

Als 13-jarige verdiende Tim van der Wiel zijn eerste centen met een Twitter-netwerk van ruim één miljoen Nederlandse tieners. Amper zeventien jaar oud richtte hij zijn eigen bedrijf GoSpooky op. Twee maanden geleden kwam daar al een tweede onder...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 21 Twitter shares 21 21
Bloovi

Door boeren in Afrika te inspireren en activeren, maakt de Nederlandse non-profitorganisatie Justdiggit droog land weer groen en dus ook vruchtbaar. Dit doet het door gebruik te maken van traditionele technieken in combinatie met nieuwe technologie...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Bloovi

China staat voorop in innovatie. Deze Aziatische grootmacht holt het Westen razendsnel voorbij. In technologie, maar ook in slimme services. Westerse ondernemers zien dit en pikken graag een graantje mee. Maar hoe doe je dat eigenlijk, als Westerli...

Lees verder op Bloovi »

5 Facebook shares 5 12 Twitter shares 12 17
Bloovi

De mode-industrie bevindt zich op een kantelpunt. Veel bedrijven denken na hoe ze hun steentje kunnen bijdragen aan eerlijke handel en hoe hun ecologische voetafdruk kan verkleind worden. Met de overtuiging dat mooi design, eerlijke productie en du...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Bloovi

Corona staat niet voor iedere ondernemer gelijk aan crisis. Voor sommigen werkt de pandemie zelfs als een business versneller. Zo ook voor Squla, de grootste aanbieder van online onderwijs in Nederland. Toen de scholen in maart tijdelijk dichtginge...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 6 Twitter shares 6 6
Bloovi

Een VanMoof als vervanger voor je auto, dat is de missie van oprichters Taco en Ties Carlier. Deze twee Nederlandse broers besloten elf jaar geleden de perfecte stadsfiets te gaan ontwikkelen. Vandaag leiden ze een wereldwijd team van fietsers, des...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Als je voor het derde jaar op rij wordt uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, dan wil dat iets zeggen. Het bekende ethische chocolademerk Tony’s Chocolonely, opgericht door onderzoeksjournalist Teun van de Keuken die zich erin vast...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Neem drie Nederlandse ondernemende rebellen die (biologische) trendy, verse bloemen brengen, waar en wanneer de consument dat wil. Dan heb je: bloomon. Deze succesvolle disruptor in een traditionele sector bedacht het ‘online bloemenabonnement’...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Gelukkig horen we in bizarre tijden af en toe ook positieve verhalen. Bijvoorbeeld dat van het duurzame zeepmerk Seepje. Deze Nederlandse start-up maakt wasmiddelen, allesreinigers, afwasmiddelen, wasverzachters én handzepen van de beste ingredië...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/