Welk belang heeft social proof voor marketing?
‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij…
Zo trek je twijfelende online klanten over de streep
In een wereld vol keuzemogelijkheden is het logisch dat consumenten twijfelen tijdens het online shoppen. Besluiteloosheid leidt ertoe dat mensen overmatig onderzoek doen naar merken en ze uitvoerig met elkaar vergelijken, voordat ze uiteindelijk tot een…
Waarom consumenten negatieve reviews schrijven en wat ze verwachten
In een wereld waarin viral marketing en social influence centraal staan, hebben online reviews de kracht gekregen om het midden- en kleinbedrijf te maken of te breken. Maar het is niet alleen het MKB dat op zijn tellen moet passen. Reviews maken zo’n be…
Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels
Het probleem waar ‘klassieke’ retailers mee kampen: er zijn startups die met slimme digitale businessmodellen de bekende markt aan het wiebelen brengen. Voor je het weet ben je ingehaald als retailer met fysieke locaties. Reden dus voor B2B-bedrijven…
Zo bereik je millennials met user-generated content
Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?…
Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt
Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan o…
Consumentenvertrouwen ten tijde van ‘het nieuwe normaal’
Een belangrijke graadmeter of consumenten nog wel bereid zijn aankopen te doen, is consumentenvertrouwen in bedrijven….
Zo helpen online reviews bij de marketingstrategie
Reviews gebruiken in je marketingstrategie voelt voor marketeers soms alsof je controle uit handen geeft aan klanten. Wat klanten doen en zeggen, dat weet je niet zeker van tevoren. Toch zijn klantbeoordelingen essentieel in een effectieve online marketin…