UTM-tagging (Urchin Tracking Module) is een vorm van URL tagging waarbij informatie aan een link wordt toegevoegd. UTM tagging wordt gebruikt door Google Analytics om de herkomst van het verkeer […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Do 16 december 2021 - 12:12Christian BroekmeulenTim RoozaScreaming Frog is een handige tool die veel gebruikt wordt door marketeers voor on-page SEO, zoals het ontdekken van foutieve hyperlinks of ontbrekende meta-tags. Maar Screaming Frog biedt meer mogelijkheden. […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Do 26 maart 2020 - 15:03Christian BroekmeulenTim RoozaEnhanced e-commerce tracking voor je Woocommerce webshop in 3 simpele stappen. Na het instellen van enhanced e-commerce tracking kun je het Google Analytics e-commerce rapport gebruiken om het koopgedrag van […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Wo 29 juli 2020 - 14:02Christian BroekmeulenTim RoozaDe afgelopen jaren zijn Google Ads structuren steeds complexer geworden, met het uiteindelijke doel om je advertenties en zoekwoorden zo goed mogelijk te matchen met de zoektermen van gebruikers. Vele […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Do 04 februari 2021 - 13:01Christian BroekmeulenTim RoozaBehoefte aan een eigen “social media dashboard”? Met ons template en Supermetrics for Google Sheets laten we in 3 eenvoudige stappen zien hoe je inzicht krijgt in het verloop van […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Wo 04 maart 2020 - 13:01Christian BroekmeulenTim RoozaHet zal geen nieuws (meer) zijn; Amazon komt dit jaar naar Nederland. Landen als Frankrijk en Duitsland – waar Amazon inmiddels marktleider is – gingen ons voor. Wil je Amazon […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Di 11 februari 2020 - 14:02Christian BroekmeulenTim RoozaMet cross domain tracking zorg je dat tracking-gegevens (met browser cookies) doorgegeven worden tussen verschillende domeinnamen. Ontdek in 4 stappen hoe je cross domain tracking kan configureren in Google Analytics […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Do 16 januari 2020 - 16:04Christian BroekmeulenTim RoozaSinds 2017 is het mogelijk om je als Google Shopping adverteerder je aan te sluiten bij een CSS (Comparison Shopping Service) partner. Veel van deze CSS partner programma’s bieden een […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Wo 13 november 2019 - 19:07Christian BroekmeulenTim RoozaStel: Je hebt 2 websites. Met online campagnes promoot je website A. Deze website, bijvoorbeeld een actiesite of landingpage, verwijst je bezoeker naar website B (bijvoorbeeld je webshop). Hoe meet […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Do 20 augustus 2020 - 11:11Christian BroekmeulenTim RoozaReferral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics wordt dit verkeer als ‘referral’ toegewezen met daarbij de verwijzende […]...
Lees verder op Tim Rooza »

0

0
0 Vr 19 november 2021 - 14:02Christian BroekmeulenTim Rooza