Ja, ik heb het de afgelopen jaren óók gezegd: content is king. Maar er is niets van waar. Want de bergen en bergen content die we met z’n allen produceren vragen allemaal de schaarse aandacht van......

Lees verder op Frankwatching »

52 Facebook shares 52 242 Twitter shares 242 433
Frankwatching

Tientallen notificaties op je smartphone. Honderden ongelezen mails in je inbox. En duizenden vrienden, relaties en vakgenoten op social media waar je toch ook iets van wilt zien. Maar hoe vind je je weg in deze verlammende brei van verschillende berichte...

Lees verder op Frankwatching »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 336
Frankwatching

Mensen zijn voorgeprogrammeerd om de omstandigheden van de eigen groep te optimaliseren. Als je voor ‘groep’ leest ‘organisatie’, begrijp je al gauw waarom het zo moeilijk is om je klant écht centraal te stellen. Organisaties steken veel tijd en...

Lees verder op Frankwatching »

19 Facebook shares 19 0 Twitter shares 0 327
Frankwatching

Twee gemeenten herhaalden eind 2014 het toptaakonderzoek dat ze eerder deden: de gemeente Westland voor haar website, en de gemeente Den Haag, voor haar intranet. Dat leverde interessante inzichten op. Want er waren belangrijke overeenkomsten tussen het e...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 190
Frankwatching

‘Werken social platforms altijd en overal?’. En: ‘De baas moet per se meedoen’. Zomaar twee stellingen die tijdens een live paneldiscussie op BNR aan bod kwamen. De deelnemers belichtten verschillende issues op het gebied van interne sociale media...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 40 Twitter shares 40 149
Marketingfacts

Intranetten en digitale werkomgevingen zijn niet meer weg te denken uit grote en kleine organisaties. Maar wat zijn nu succesfactoren voor je intranet? Hoe toon je de waarde van een digitale werkomgeving aan? Dat kan ‘harde’ waarde zijn in bespaarde k...

Lees verder op Frankwatching »

101 Facebook shares 101 40 Twitter shares 40 141
Frankwatching

Twee weken geleden schreef Samuel Driessen over het ‘waarom’ van je intranet en dat organisaties geen antwoord hebben op die vraag. Organisaties die hun intranet wel doelbewust inzetten maken daarbij vaak gebruik van zorgvuldig gekozen software en too...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 140
Marketingfacts

Je klant, burger of relatie centraal stellen is niet gemakkelijk. En hoe zou je dat eigenlijk moeten doen? De vorige keer schreef ik daar al over en vandaag borduur ik daarop voort. Met een iets bredere kijk op toptaken dan louter website of intranet. En...

Lees verder op Frankwatching »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 111
Frankwatching

Inkomende acties stroomlijnen en goed inplannen: je kunt er een dagtaak aan hebben of je er zelfs in verliezen. De oplossing? Zorg niet alleen voor inzicht in je werk, maar ook voor overzicht. En vraag je telkens af of ene activiteit echt belangrijk is of...

Lees verder op Frankwatching »

58 Facebook shares 58 40 Twitter shares 40 98
Frankwatching

Veel organisaties zijn doodsbang voor hun klanten. Ze kijken naar hen zoals naar dieren in de dierentuin: levensgevaarlijke wezens die je het beste hun gang kunt laten gaan en alleen vanaf een veilige afstand kunt observeren. Maar zo worden organisaties n...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 35 Twitter shares 35 51
Marketingfacts