Ja, ik heb het de afgelopen jaren óók gezegd: content is king. Maar er is niets van waar. Want de bergen en bergen content die we met z’n allen produceren vragen allemaal de schaarse aandacht van......
Lees verder op Frankwatching »

52

242
433 Ma 10 juni 2013 - 06:06Christiaan W. LustigFrankwatchingTientallen notificaties op je smartphone. Honderden ongelezen mails in je inbox. En duizenden vrienden, relaties en vakgenoten op social media waar je toch ook iets van wilt zien. Maar hoe vind je je weg in deze verlammende brei van verschillende berichte...
Lees verder op Frankwatching »

46

0
336 Wo 13 januari 2016 - 07:07Christiaan W. LustigFrankwatchingMensen zijn voorgeprogrammeerd om de omstandigheden van de eigen groep te optimaliseren. Als je voor ‘groep’ leest ‘organisatie’, begrijp je al gauw waarom het zo moeilijk is om je klant écht centraal te stellen. Organisaties steken veel tijd en...
Lees verder op Frankwatching »

19

0
327 Vr 30 mei 2014 - 06:06Christiaan W. LustigFrankwatching‘Werken social platforms altijd en overal?’. En: ‘De baas moet per se meedoen’. Zomaar twee stellingen die tijdens een live paneldiscussie op BNR aan bod kwamen. De deelnemers belichtten verschillende issues op het gebied van interne sociale media...
Lees verder op Marketingfacts »

4

40
149 Wo 26 april 2017 - 09:09Christiaan W. LustigMarketingfactsEr komt nogal wat kijken bij het ontwerpen, selecteren of ontwikkelen, beheren en optimaliseren van een intranet of digitale werkomgeving. Denk aan techniek en user experience design, maar ook aan adoptie en acceptatie, en inrichting van beheer en governa...
Lees verder op Frankwatching »

0

43
43 Do 21 september 2017 - 06:06Christiaan W. LustigFrankwatchingInkomende acties stroomlijnen en goed inplannen: je kunt er een dagtaak aan hebben of je er zelfs in verliezen. De oplossing? Zorg niet alleen voor inzicht in je werk, maar ook voor overzicht. En vraag je telkens af of ene activiteit echt belangrijk is of...
Lees verder op Frankwatching »

0

40
40 Di 09 mei 2017 - 09:09Christiaan W. LustigFrankwatchingEen van de interessantste ‘digital’ specialisten van de laatste jaren is ongetwijfeld Paul Boag. Mijn verwachtingen van zijn nieuwe boek, ‘User Experience Revolution’ waren dan ook hoog. Maar ik moest me, enigszins teleurgesteld, door twee hoofdst...
Lees verder op Frankwatching »

0

35
35 Ma 31 juli 2017 - 09:09Christiaan W. LustigFrankwatchingVeel organisaties zijn doodsbang voor hun klanten. Ze kijken naar hen zoals naar dieren in de dierentuin: levensgevaarlijke wezens die je het beste hun gang kunt laten gaan en alleen vanaf een veilige afstand kunt observeren. Maar zo worden organisaties n...
Lees verder op Marketingfacts »

0

35
35 Di 14 november 2017 - 07:07Christiaan W. LustigMarketingfactsWat zijn de beste intranetten van de wereld? En wat kun je daarvan leren voor het intranet van jouw organisatie? Elk jaar kiest Nielsen Norman Group tien intranetten die eruit springen door hun creatieve ontwerp of die duidelijke progressie bieden in gebr...
Lees verder op Frankwatching »

0

25
25 Ma 28 januari 2019 - 07:07Christiaan W. LustigFrankwatchingDe afgelopen weken hebben we vanwege COVID-19 massaal thuisgewerkt. Voor sommigen gesneden koek, maar voor veel anderen nieuw. Daarover passeerden al verschillende onderzoeken de revue. Ook wij doen een duit in het zakje en beantwoorden vragen als: zijn m...
Lees verder op Frankwatching »

0

23
23 Ma 11 mei 2020 - 09:09Christiaan W. LustigFrankwatching