‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 32 Twitter shares 32 49
Marketingfacts

In een wereld vol keuzemogelijkheden is het logisch dat consumenten twijfelen tijdens het online shoppen. Besluiteloosheid leidt ertoe dat mensen overmatig onderzoek doen naar merken en ze uitvoerig met elkaar vergelijken, voordat ze uiteindelijk tot een...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 18 Twitter shares 18 23
Marketingfacts

In een wereld waarin viral marketing en social influence centraal staan, hebben online reviews de kracht gekregen om het midden- en kleinbedrijf te maken of te breken. Maar het is niet alleen het MKB dat op zijn tellen moet passen. Reviews maken zo’n be...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 13 Twitter shares 13 16
Marketingfacts

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 11 Twitter shares 11 13
Emerce