‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 32 Twitter shares 32 32
Marketingfacts

In een wereld vol keuzemogelijkheden is het logisch dat consumenten twijfelen tijdens het online shoppen. Besluiteloosheid leidt ertoe dat mensen overmatig onderzoek doen naar merken en ze uitvoerig met elkaar vergelijken, voordat ze uiteindelijk tot een...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 18
Marketingfacts

Het is de Consumentenbond gelukt om enkele online reviews van bedrijven te manipuleren. De belangenvereniging slaagde erin om een aantal nepreviews te plaatsen over niet-bestaande bedrijven. Een fake-review kan er wel eens doorheen glippen, maar reviewsit...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

In een wereld waarin viral marketing en social influence centraal staan, hebben online reviews de kracht gekregen om het midden- en kleinbedrijf te maken of te breken. Maar het is niet alleen het MKB dat op zijn tellen moet passen. Reviews maken zo’n be...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts

Een succesvolle customerexperience-strategie zorgt voor de beste online ervaring voor je klant, en kan uiteindelijk tot meer sales leiden. Het bouwen van een goede customer experience betekent investeren in je bestaande klanten en zorgen dat hun klantreis...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts

Het probleem waar 'klassieke' retailers mee kampen: er zijn startups die met slimme digitale businessmodellen de bekende markt aan het wiebelen brengen. Voor je het weet ben je ingehaald als retailer met fysieke locaties. Reden dus voor B2B-bedrijven...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Emerce

Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan o...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Trouwe klanten vormen de basis van elke onderneming. Natuurlijk zorgen ze voor omzet. Maar hun reacties en feedback kunnen een onderneming ook op verschillende andere vlakken ondersteunen. Daarvoor is het wel nodig een strategie te ontwikkelen om klanterv...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Emerce

Online reviews zijn een belangrijk en sterk wapen in online marketing, dat bewijst Flinders. Deze Zaanse winkel in designmeubels en verlichting laat de beoordeling van zijn klanten terugkomen in vrijwel de hele customer journey....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Emerce
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/