Albert Heijn doet het, KPN doet het, HEMA doet het en SNS Bank doet het. Maar Nespresso doet het niet, de Nederlandse Spoorwegen doen het ook niet en ING Bank doet het soms: ‘je’ en ‘jij’ zeggen op de website. Tutoyeren of niet? He...

Lees verder op Frankwatching »

784 Facebook shares 784 108 Twitter shares 108 892
Frankwatching

Geachte relatie. Goedemorgen, meneer Smits. Hallo Piet! Tone of voice is niet wát je zegt, maar hóe je het zegt. Een cruciaal verschil, want hoe je klinkt is nog bepalender voor de merkbeleving dan hoe je eruitziet. Geef het gezicht van je merk dus ook...

Lees verder op Frankwatching »

58 Facebook shares 58 47 Twitter shares 47 105
Frankwatching

SEO en tone of voice zijn natuurlijke vijanden. Dat wil zeggen: met iets te veel SEO sla je elke webtekst dood. Voor Google hoeft er namelijk niet per se gevoel in content zitten, want Google is een robot. Maar Google wordt steeds slimmer. En gevoeliger....

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 74 Twitter shares 74 74
Frankwatching

Tone of voice: tekstschrijvers, marketeers en communicatieprofessionals hebben het er vaak over. Maar wat bedoelen we ermee? En hoe zorg je voor een consistente spreekstijl voor jouw merk? Om telkens weer de juiste snaar te raken, is het belangrijk te wet...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 73 Twitter shares 73 73
Frankwatching

Makkelijk, informeel taalgebruik is een machtig middel om klanten écht te laten houden van jouw merk. Maar waarom is het toch zo eng om gewoon en makkelijk te schrijven, alsof je een gesprek voert? 3 misverstanden over spreektaal uit de weg geruimd. Als...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 41 Twitter shares 41 41
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/