Albert Heijn doet het, KPN doet het, HEMA doet het en SNS Bank doet het. Maar Nespresso doet het niet, de Nederlandse Spoorwegen doen het ook niet en ING Bank doet het soms: ‘je’ en ‘jij’ zeggen op de website. Tutoyeren of niet? He...

Lees verder op Frankwatching »

785 Facebook shares 785 108 Twitter shares 108 893
Frankwatching

SEO en tone of voice zijn natuurlijke vijanden. Dat wil zeggen: met iets te veel SEO sla je elke webtekst dood. Voor Google hoeft er namelijk niet per se gevoel in content zitten, want Google is een robot. Maar Google wordt steeds slimmer. En gevoeliger....

Lees verder op Frankwatching »

175 Facebook shares 175 74 Twitter shares 74 249
Frankwatching

Tone of voice: tekstschrijvers, marketeers en communicatieprofessionals hebben het er vaak over. Maar wat bedoelen we ermee? En hoe zorg je voor een consistente spreekstijl voor jouw merk? Om telkens weer de juiste snaar te raken, is het belangrijk te wet...

Lees verder op Frankwatching »

124 Facebook shares 124 73 Twitter shares 73 197
Frankwatching

Geachte relatie. Goedemorgen, meneer Smits. Hallo Piet! Tone of voice is niet wát je zegt, maar hóe je het zegt. Een cruciaal verschil, want hoe je klinkt is nog bepalender voor de merkbeleving dan hoe je eruitziet. Geef het gezicht van je merk dus ook...

Lees verder op Frankwatching »

58 Facebook shares 58 47 Twitter shares 47 105
Frankwatching