Op 1 januari 2015 gaan er nieuwe Facebook-voorwaarden in. Een paar weken geleden zagen we mensen in paniek al een verklaring op hun timeline plaatsen waarmee ze hun auteursrechten en privacy willen beschermen. Moeten we bang zijn voor deze voorwaarden en...

Lees verder op Frankwatching »

5791 Facebook shares 5791 0 Twitter shares 0 526 LinkedIn shares 526 22 GooglePlus shares 22 6339
Frankwatching

Embedden was lang een auteursrechtelijk probleem. Alleen met toestemming van de maker van bijvoorbeeld het filmpje, mocht je zo’n filmpje embedden. Geen toestemming, dan kon er een schadeclaim volgen. Niet heel gewenst voor de gemiddelde internetge...

Lees verder op Frankwatching »

334 Facebook shares 334 0 Twitter shares 0 259 LinkedIn shares 259 10 GooglePlus shares 10 603
Frankwatching

Copywriting is de kunst van het schrijven van overtuigende teksten. Wie dacht dat je het dan moet hebben van de tekst, die heeft het helemaal mis. De randvoorwaarden, die zijn belangrijk. Als dat niet in orde is, kan de inhoud nog zo goed zijn en kan je t...

Lees verder op Frankwatching »

115 Facebook shares 115 0 Twitter shares 0 431 LinkedIn shares 431 4 GooglePlus shares 4 550
Frankwatching

Op 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) van kracht. Transparantie is een van de belangrijkste onderdelen hiervan. Daarom zal elke instantie – van ZZP’er tot multination...

Lees verder op Frankwatching »

76 Facebook shares 76 63 Twitter shares 63 377 LinkedIn shares 377 0 GooglePlus shares 0 516
Frankwatching

Je hoeft niet uit een bepaald hout gesneden te zijn om ondernemer of zelfstandig professional te zijn. Ondernemen is een formule die je moet volgen. Lees de handleiding en ook jij kunt een succesvolle zelfstandige ondernemer worden. Noem jezelf een expert...

Lees verder op Frankwatching »

42 Facebook shares 42 0 Twitter shares 0 367 LinkedIn shares 367 0 GooglePlus shares 0 409
Frankwatching

Advocaten maken geen reclame. Ze bloggen dus ook niet. Zo heurt dat niet, begrijpt u wel. Tot 1989 was het waar. Advocaten mochten geen reclame maken en niet in de publiciteit komen, dat stond in het reglement van de Orde van Advocaten. Overgebleven ui...

Lees verder op Frankwatching »

136 Facebook shares 136 0 Twitter shares 0 268 LinkedIn shares 268 2 GooglePlus shares 2 406
Frankwatching

In het voorjaar van 2016 trad de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. De wat? De nieuwe Europese privacyregels, zeg maar. Over een jaar wordt de regeling van kracht en moeten wij ons daarop aangepast hebben. Privacyverklaringen aanpa...

Lees verder op Frankwatching »

27 Facebook shares 27 63 Twitter shares 63 258 LinkedIn shares 258 0 GooglePlus shares 0 348
Frankwatching

Soms lijkt het alsof er op internet geen wet geldt. Dat is helaas helemaal niet het geval. De regels die offline gelden, gelden online, en dus ook op Instagram. Daarnaast heeft Instagram nog gebruiksvoorwaarden waar iedereen zich aan moet houden. Dat gaat...

Lees verder op Frankwatching »

93 Facebook shares 93 0 Twitter shares 0 143 LinkedIn shares 143 0 GooglePlus shares 0 236
Frankwatching

Dat reclame duidelijk moet zijn, dat is niet nieuw. Iedereen kent inmiddels de Reclamecode Social Media wel. Toch gaat het met het vermelden van reclame nog lang niet altijd goed. Daar worden traditioneel de adverteerders op aangesproken. Door e...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 189 LinkedIn shares 189 0 GooglePlus shares 0 216
Marketingfacts

Engaging content zorgt voor meer bereik, meer contact en meer verkopen. Content is king, engagement is queen. Een topteam dus, maar hoe zorgen we nu voor content die ook nog engaging is? De kern bestaat uit persoonlijkheid, eerlijkheid, emotie en consiste...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 168 LinkedIn shares 168 0 GooglePlus shares 0 168
Frankwatching