Op 1 januari 2015 gaan er nieuwe Facebook-voorwaarden in. Een paar weken geleden zagen we mensen in paniek al een verklaring op hun timeline plaatsen waarmee ze hun auteursrechten en privacy willen beschermen. Moeten we bang zijn voor deze voorwaarden en...

Lees verder op Frankwatching »

5791 Facebook shares 5791 0 Twitter shares 0 526 LinkedIn shares 526 22 GooglePlus shares 22 6339
Frankwatching

Embedden was lang een auteursrechtelijk probleem. Alleen met toestemming van de maker van bijvoorbeeld het filmpje, mocht je zo’n filmpje embedden. Geen toestemming, dan kon er een schadeclaim volgen. Niet heel gewenst voor de gemiddelde internetge...

Lees verder op Frankwatching »

334 Facebook shares 334 0 Twitter shares 0 259 LinkedIn shares 259 10 GooglePlus shares 10 603
Frankwatching

Copywriting is de kunst van het schrijven van overtuigende teksten. Wie dacht dat je het dan moet hebben van de tekst, die heeft het helemaal mis. De randvoorwaarden, die zijn belangrijk. Als dat niet in orde is, kan de inhoud nog zo goed zijn en kan je t...

Lees verder op Frankwatching »

115 Facebook shares 115 0 Twitter shares 0 431 LinkedIn shares 431 4 GooglePlus shares 4 550
Frankwatching

Advocaten maken geen reclame. Ze bloggen dus ook niet. Zo heurt dat niet, begrijpt u wel. Tot 1989 was het waar. Advocaten mochten geen reclame maken en niet in de publiciteit komen, dat stond in het reglement van de Orde van Advocaten. Overgebleven ui...

Lees verder op Frankwatching »

136 Facebook shares 136 0 Twitter shares 0 268 LinkedIn shares 268 2 GooglePlus shares 2 406
Frankwatching

Engaging content zorgt voor meer bereik, meer contact en meer verkopen. Content is king, engagement is queen. Een topteam dus, maar hoe zorgen we nu voor content die ook nog engaging is? De kern bestaat uit persoonlijkheid, eerlijkheid, emotie en consiste...

Lees verder op Frankwatching »

70 Facebook shares 70 0 Twitter shares 0 168 LinkedIn shares 168 0 GooglePlus shares 0 238
Frankwatching

Soms lijkt het alsof er op internet geen wet geldt. Dat is helaas helemaal niet het geval. De regels die offline gelden, gelden online, en dus ook op Instagram. Daarnaast heeft Instagram nog gebruiksvoorwaarden waar iedereen zich aan moet houden. Dat gaat...

Lees verder op Frankwatching »

93 Facebook shares 93 0 Twitter shares 0 143 LinkedIn shares 143 0 GooglePlus shares 0 236
Frankwatching

Wanneer is een video van een influencer gesponsord? YouTubers zijn verplicht hier transparant in te zijn. Maar soms was het niet helder hoe ze kunnen voldoen aan die transparantieverplichting. Daarom is er nu de Social Code: YouTube, die ervoor zorgt dat...

Lees verder op Frankwatching »

15 Facebook shares 15 44 Twitter shares 44 153 LinkedIn shares 153 0 GooglePlus shares 0 212
Frankwatching

Op 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) van kracht. Transparantie is een van de belangrijkste onderdelen hiervan. Daarom zal elke instantie – van ZZP’er tot multination...

Lees verder op Frankwatching »

117 Facebook shares 117 85 Twitter shares 85 0 LinkedIn shares 0 0 GooglePlus shares 0 202
Frankwatching

Nog twee maanden tot de privacywet AVG/GDPR in werking treedt en nog steeds zijn er veel vragen. Het is in veel artikelen al over marketing gegaan, maar wat is er nu voor iedereen belangrijk? Ik beantwoord de vijf meest gestelde vragen. 1. Voor wie gaat d...

Lees verder op Frankwatching »

129 Facebook shares 129 73 Twitter shares 73 0 LinkedIn shares 0 0 GooglePlus shares 0 202
Frankwatching

We zijn boos. Op Facebook, omdat zij ons auteursrecht zouden opeisen. Op Twitter, omdat zij zich als Facebook gaan gedragen. Op Pinterest omdat zij alle aansprakelijkheid op ons afschuiven. En wat we van Ello moeten vinden, weten we nog niet. De functiona...

Lees verder op Frankwatching »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 104 LinkedIn shares 104 8 GooglePlus shares 8 150
Frankwatching