We zien allemaal dat de wereld om ons heen complexer wordt. Bedrijven kunnen steeds moeilijker uitleggen wie ze zijn en wat ze doen, studies zijn niet te herkennen en bij veel beroepen heb je geen idee wat die persoon nou eigenlijk daadwerkelijk uitvoert....

Lees verder op Frankwatching »

155 Facebook shares 155 0 Twitter shares 0 547
Frankwatching

Elke marketeer kent de zes beïnvloedingsprincipes van psycholoog Robert Cialdini: sociale bewijskracht, autoriteit, schaarste, consistentie, sympathie en wederkerigheid. Sinds de verschijning van zijn nieuwe boek is er een zevende principe bij: unity. Ti...

Lees verder op Frankwatching »

386 Facebook shares 386 2 Twitter shares 2 388
Frankwatching

Picnic, Airbnb, Suitsupply, RouteMobiel: het zijn stuk voor stuk voorbeelden van ‘kleine’ bedrijven die strijden tegen grootmachten. Ontstaan vanuit gefrustreerde ondernemers die met passie een markt op zijn kop zetten. Een markt uitdagen kan...

Lees verder op Frankwatching »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 273
Frankwatching

Je best doen om iets zo accuraat mogelijk te doen. Een eigenschap die velen herkennen en soms met trots noemen in sollicitatiegesprekken. Ironisch, want als we naar de online wereld kijken, lijkt er weinig perfectionisme meer te vinden. Alles moet snel e...

Lees verder op Frankwatching »

60 Facebook shares 60 0 Twitter shares 0 266
Frankwatching

Terwijl Henk Krol naarstig de feliciteer-functie van Facebook aan het ontdekken is, hoor je steeds vaker dat ‘de jeugd’ klaar is met het platform. Ze communiceren enkel nog via Instagram, Snapchat of Whatsapp: Facebook is ten dode opgeschreven. Maar n...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 209
Frankwatching

Amazon is de grootste online retailer ter wereld en neemt met haar unieke en oprechte klantgerichtheid de wereld over. Sinds enkele tijd is deze partij ook in Europa aanwezig – zo is in november 2014 de Nederlandse Amazon online gezet. Toch maken v...

Lees verder op Frankwatching »

40 Facebook shares 40 0 Twitter shares 0 149
Frankwatching

Content, een overkoepelende term die de afgelopen jaren mateloos populair is geworden. Tegenwoordig heeft elk bedrijf een blog en wil iedereen via contentmarketing de wereld veroveren. Het boek Kickass Content in 60 minuten geeft een beeld van de verschil...

Lees verder op Frankwatching »

92 Facebook shares 92 0 Twitter shares 0 92
Frankwatching

Reizen gaat om emotie en ervaringen. Veel bloggers en vloggers spelen hier slim op in. Zij maken geloofwaardige, échte content over hun reizen en avonturen. De afgelopen jaren is hun invloed dan ook met rasse schreden toegenomen en hebben deze contentmak...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 41 Twitter shares 41 65
Frankwatching

Het is nu al hét thema van 2018: maatschappelijke impact. We zijn massaal op zoek naar zingeving, en de roep om betekenis groeit. Dit heeft ook impact op merken: zij kunnen niet zomaar verkopen, maar moeten ergens voor staan en de consument helpen in he...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 34 Twitter shares 34 55
Frankwatching

Wist je dat affiliate marketing op de derde plek staat aan online marketing uitgaven? Er werd 137 miljoen euro uitgegeven in één jaar aan deze vorm van marketing. Het is dan ook zeker wat aandacht en experimenteren waard. Starten met affiliate marketi...

Lees verder op Frankwatching »

7 Facebook shares 7 39 Twitter shares 39 46
Frankwatching