Echte klantgerichtheid begint met de juiste mentaliteit. Want boven alles is de klant centraal stellen een mindset. Dat betekent dat je je verantwoordelijk voelt voor het resultaat van het hele proces dat je klant doorloopt. En niet alleen voor de individ...

Lees verder op Frankwatching »

87 Facebook shares 87 0 Twitter shares 0 674
Frankwatching

Intranetten worden steeds efficiënter ontwikkeld, maar fix the basics first – en blijf daar dan vanaf. Personalisatie wordt volwassen, flat design is vet hip en social landt eindelijk op een logische plek. Zomaar wat conclusies uit de 2015 Intranet Des...

Lees verder op Frankwatching »

73 Facebook shares 73 0 Twitter shares 0 417
Frankwatching

We leven in een nieuwe realiteit. Om te overleven moeten organisaties lineaire structuren loslaten en zich omvormen tot netwerken, waardoor informatie vrijelijk kan stromen. Dat stelt nieuwe eisen aan structuur, cultuur en werkwijzen. Het intranet moet de...

Lees verder op Frankwatching »

48 Facebook shares 48 0 Twitter shares 0 291
Frankwatching

Op een druilerige dinsdagmiddag in 2013 zakte Jeske van der Heijden, manager Dienstverlening van de gemeente Molensloot, met gesloten ogen onderuit in haar bureaustoel. Ze hadden de dienstverlening en hun kanalen ingericht op basis van wat ze dachten...

Lees verder op Frankwatching »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 170
Frankwatching

De afgelopen zeven jaar was de publicatie van Digital Workplace Trends, het trendonderzoek van Jane McConnell, steeds een moment om naar uit te kijken. Intranetmanagers halen wereldwijd inspiratie, kennis en gemoedsrust uit het lijvige rapport, vol inzich...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 88
Frankwatching

“’Budgetklant’ heeft bij Albert Heijn een donkere huid”, kopte de Volkskrant boven een bericht over de klantprofielen die de supermarkt hanteert. Een uitglijder? Daar lijkt het wel op. Maar is een klantprofiel dat specifieke eigenschappen aan groe...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 44 Twitter shares 44 65
Frankwatching

Je hebt een toptakensite ontworpen en gebouwd. Dus kom maar op met dat instant succes! Sorry, zo werkt het niet. Je moet hard werken, scherp kiezen, prioriteiten stellen. En ‘nee’ durven zeggen. Kortom: goed managen. En zorgen dat je organisat...

Lees verder op Frankwatching »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 62
Frankwatching

Ambitieuze bedrijven en overheden rusten niet voordat ze van een tevreden klant een enthousiaste klant hebben gemaakt. Want enthousiaste klanten zijn loyaler en bevelen je aan. Maar buiten winnen, begint binnen. De medewerkers van je organisatie maken...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 56
Frankwatching

Je klanten hebben op verschillende momenten in de klantreis verschillende vragen of behoeften. Jij hebt – als het goed is – de antwoorden of de content die daarbij passen. Maar hoe bepaal je wat je moet bieden, in welke vorm en via welk kanaal? En wie...

Lees verder op Frankwatching »

4 Facebook shares 4 46 Twitter shares 46 50
Frankwatching

Eindelijk! Nadat we het jaren over organisatie-ontwikkeling en tools hadden, zijn we op het punt beland waar we nadenken over de functie van je digitale werkomgeving voor medewerkers. We zien in dat ‘adoptie’ niet gaat over gebruik van tools, maar ove...

Lees verder op Frankwatching »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 45
Frankwatching