Heeft de naam van een orkaan invloed op het aantal slachtoffers? In eerste instantie denk je vast; wat is de correlatie tussen een naam en het aantal slachtoffers? Namen beïnvloeden namelijk ons gedrag, bewust en onbewust. Ik zal je meenemen in ons brein...

Lees verder op BouwKennisBlog »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 77
BouwKennisBlog

Mannenbranches, ik schijn er wat mee te hebben.. Na de financiële sector en autobranche heb ik deze zomer de overstap gemaakt naar de bouw- en vastgoedsector. Het viel mij direct op hoe traditioneel deze sector nog is. Waar andere sectoren KPI’s hebben...

Lees verder op BouwKennisBlog »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 73
BouwKennisBlog

De wensen en de behoeftes van klanten veranderen sterk. Doordat ze zelf op onderzoek gaan, zijn ze mondiger geworden. Ze vragen meer naar maatwerk in plaats van de eenheidsworst, die ze nu vaak wordt voorgehouden. Deze verandering zorgt voor een kanteling...

Lees verder op BouwKennisBlog »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 42
BouwKennisBlog

Internet of Things is een trendwoord dat hoge ogen gooit en na big data een van de meeste gehypte technologieën is. Maar wat is IoT ? Internet of Things refereert aan situaties dat door mensen bediende computers zoals desktops, laptops en smartphones in...

Lees verder op BouwKennisBlog »

8 Facebook shares 8 7 Twitter shares 7 15
BouwKennisBlog

“Ik heb 25.000 mensen in dienst maar geen marketing afdeling. Wel gehad, maar die kwamen niet verder dan het ontwikkelen van een brochure”. Deze boodschap kreeg ik tijdens een strategische sessie waarbij ik vorige week aanwezig was voor het ontwikkele...

Lees verder op BouwKennisBlog »

4 Facebook shares 4 4 Twitter shares 4 8
BouwKennisBlog

Hoe kun je klantdata inzetten om in je community eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Duurzaam Gebouwd ligt het antwoord in de combinatie van Big Data en E-mailmarketing. Duurzaam Gebouwd is een kennisplatform met een zeer brede community welke...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 3 Twitter shares 3 5
BouwKennisBlog

Dat contentmarketing een onmisbaar onderdeel is van je marketingstrategie anno 2018 is wel duidelijk. In de blogreeks Contentbooster deel ik tips en best practices met je die je concrete handvatten bieden om hiermee aan de slag te gaan. In deel 1 van de C...

Lees verder op BouwKennisBlog »

3 Facebook shares 3 2 Twitter shares 2 5
BouwKennisBlog

Dat contentmarketing een onmisbaar onderdeel is van je marketingstrategie anno 2018 is wel duidelijk. Maar een strategie opzetten en vertalen naar waarde- en betekenisvolle content voor de branding van je organisatie is voor velen een uitdaging. In de blo...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 2 Twitter shares 2 4
BouwKennisBlog

In mijn vorige blog vertelde ik al wat IoT precies is en welke rol deze speelt in ons leven en de gebouwde omgeving. Echter heeft IoT ook zeker invloed op de rol van Marketeer en zal deze rigoureus doen veranderen. De impact van IoT op […] Het beric...

Lees verder op BouwKennisBlog »

0 Facebook shares 0 3 Twitter shares 3 3
BouwKennisBlog