De drie kantelmomenten van Daniëlle Vanwesenbeeck: “Zouden we de principes van het bedrijfsleven integreren in de politiek, dan kan je als ondernemer misschien een verschil maken”
In 2004 richtte Daniëlle Vanwesenbeeck haar eigen bedrijf op: MASTERmail, gespecialiseerd in direct mailings. Naast fulltime onderneemster is Vanwesenbeeck ook moeder van twee kinderen, vaste columniste bij Trends en was ze jarenlang actief in de…
Inge Geerdens: “Iemand moet het matje van onder je voeten wegtrekken, zodat je eens goed op je bakkes gaat. Dan pas kan je helder denken”
Inge Geerdens, CEO van CVWarehouse, is dankbaar. Dankbaar voor haar bazin die haar destijds ontsloeg. Dankbaar voor Monster dat haar idee heeft afgewimpeld. Anders had ze hún bedrijf grootgemaakt, en dat zou in haar geval zonde geweest zijn… Nee…
“Mijn team persoonlijk zien groeien, geeft de meeste voldoening. Cijfers zijn ook belangrijk, maar die blijven niet boeien”
Hilde Sevens helpt ingenieurs om hun ideeën waar te maken. Dat doet ze als CEO van SCIA, een wereldwijd toonaangevende ontwikkelaar van ontwerp- en rekensoftware voor de bouwindustrie. Ook al is Sevens een gedreven persoon die weet wat ze wil, toc…
De drie kantelmomenten van Ahmed Hilami: “Fouten maken hoort bij het leerproces, dat helpt je om te groeien”
Ahmed Hilami is zaakvoerder van Flyer.be, het bedrijf dat hij in 2020 als 24-jarige uit de grond stampte en is uitgegroeid tot de grootste online drukkerij van België. Intussen stelt Flyer.be 100 mensen tewerk en is het actief in 4 landen. “Ik…
Tom Herrijgers (Marbles): “Het feit dat iets mislukt, is helemaal niet erg. Het ergste wat kan gebeuren, is dat je er niets uit geleerd hebt, maar nog veel erger is niks doen”
Tom Herrijgers, medeoprichter en CEO van 360° communicatiebureau Marbles, is de rust zelve. Maar laat je niet misleiden: ook hij is al in woelig water terechtgekomen. Wanneer alles in duigen leek te vallen, nam Herrijgers zijn mensen in vertrouwen…
“Als vrouw in een mannenwereld is het belangrijk om aan de onderhandelingstafel een dominante, zelfzekere indruk te maken. They have to earn your smile”
Caroline Vander Straeten, CEO van ‘hondenparadijs’ Chew, merkte al snel dat ze haar ei niet kwijt kon in de dierengeneeskunde. Haar studie werd niet haar beroep, maar bleek nadien toch van onschatbare waarde. Bij autofabrikant Jeep ze kreeg de…
Katrien Pauwels (OR Coffee Roasters): “Een betere organisatie biedt rust en verheldering, haalt je uit je bubbel en creëert nieuwe zuurstof”
Bijna 20 jaar geleden richtte Katrien Pauwels samen met haar echtgenoot Tom Janssen koffiebranderij OR Coffee Roasters op. Naast fulltime ondernemers is ze in de eerste plaat moeder van drie kinderen. Ze noemt zichzelf rusteloos en competitief. “…
“Door voor jezelf en elkaar te zorgen, maak je mensen weerbaarder. Je moet investeren, maar plukt daarna wel de vruchten”
Serial entrepreneur Wiet Vande Velde (38) is zaakvoerder van EnergyKing en papa van twee kindjes. Hij prijst zichzelf gelukkig dat hij ondernemer is. En dat hij dat sinds een vijftal jaar samen met een vennoot kan doen, omdat je met twee altijd mee…
“Een onderneming kan maar succesvol zijn met mensen waarmee je grenzen kunt verleggen. Die mentaliteit heb je echt nodig in de groeifase”
Georges De Feu, 31 jaar en apotheker van opleiding, is al van jongs af aan bezig met ondernemen. Zijn grootste passie? Healthcare. Sinds vier jaar biedt hij met scale-up LynxCare, waarvan hij co-founder en CEO is, een AI-platform aan voor een effic…
“Mijn agenda bestaat uit 200% werken en 400% leven. Chaos brengt me rust, hoe gek dat ook klinkt. Elke minuut is er één dat je iets kunt doen”
Alexander Alonso werkt als general manager bij BD Benelux, een medisch-technologisch bedrijf. Bijna 17 jaar geleden is hij er ingerold als sales manager. Gaandeweg heeft hij verschillende rollen vervuld binnen de organisatie. Alonso houdt van de du…