En weer een e-mail in mijn mailbox waarbij iemand zijn best heeft gedaan om mijn naam in de onderwerpregel en aanhef te verwerken, maar waarvan het onderwerp mij totaal niet interesseert. Anno 2006 was dat wat wij als (online) marketeers verstonden o...

Lees verder op Marketingfacts »

222 Facebook shares 222 0 Twitter shares 0 903
Marketingfacts

Technologische vooruitgang zorgt vaak voor verschuivingen in markten. De opkomst van voice control is een voorbeeld: het heeft flinke impact op de markt voor search, waarbij een flink aantal verrassende nieuwe namen hun entree maken. En dat is te verklare...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 40 Twitter shares 40 246
Marketingfacts

Dat de Belgische e-commerce sector groeit als nooit tevoren lazen we al eerder op deze website. Maar tot nu toe profiteren met name buitenlandse webshops hiervan, waaronder de buren uit het noorden: de Nederlanders. Als de Nederlanders succesvol...

Lees verder op Bloovi »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 131
Bloovi

Op 24 november worden ze voor het eerst uitgereikt: de Dutch Search Awards. In Amerika en Engeland bestaan deze awards al langer, maar in Nederland worden dit jaar voor het eerst uitzonderlijke cases op gebied van search marketing in de spotlight gezet. E...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 119
Marketingfacts

Wat mij opvalt wanneer ik met webwinkeliers praat is dat veel van hen alleen inzetten op de organische zoekresultaten van Google en Google AdWords. Niet geheel onbegrijpelijk, want dat zijn zeker zeer belangrijke traffic kanalen, maar daarmee worden een a...

Lees verder op KGOM »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 93
KGOM

Wanneer ik met webwinkeliers spreek, hoor ik bijna altijd de vraag ‘hoe zorg ik er nu voor dat ik gevonden word in Google?’ Dit is zeker geen onbelangrijke vraag, maar wat ik merk is dat deze vraag onterecht meer aandacht krijgt dan de vraag &...

Lees verder op KGOM »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 89
KGOM

Uiteraard weet je als webwinkelier dat je klant ontzettend belangrijk is. Hij/zij bepaalt immers of jij de moeite waard bent om zijn geld aan te besteden. Maar weet jij precies wie jouw klant is? Over doelgroepbepaling zijn veel boeken en artikelen geschr...

Lees verder op KGOM »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 82
KGOM

Iedere maand bel ik één van onze klanten en vraag hen hoe ze succesvol zijn geworden met hun webshop. Deze informatie deel ik graag ter inspiratie voor andere webwinkeliers. De 10 belangrijkste eigenschappen die ik vaak hoor terugkomen, heb ik samengev...

Lees verder op KGOM »

44 Facebook shares 44 0 Twitter shares 0 44
KGOM

Op 21 april veranderde Google haar algoritme waarmee webshops die niet mobielvriendelijk zijn vanaf dat moment slechter scoren in de zoekresultaten van Google op mobiele apparaten. Als je webbouwer of webwinkelsoftware leverancier hier niet op was voorber...

Lees verder op KGOM »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 21
KGOM

Spraakgestuurde apparaten, digital agents die een potje kunnen schaken en zich wagen aan poëzie, zelfrijdende auto’s... Het is niet langer toekomstmuziek. Nu kunstmatige intelligentie zich overal manifesteert en met de dag geavanceerder wordt, neemt oo...

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 16 Twitter shares 16 20
Emerce