De overtuigingspsychologie, geïntroduceerd door Cialdini, is waarschijnlijk geen nieuwe stof voor je. De krachtigste van de overtuigingsprincipes is schaarste. Veel (online) marketeers passen deze techniek toe om hun conversie te verhogen, maar vaak...

Lees verder op Marketingfacts »

67 Facebook shares 67 29 Twitter shares 29 96
Marketingfacts

Regelmatig komt een bepaalde vraag terug in de opmerkingen bij blogs over overtuigingstechnieken: is het toepassen ervan wel ethisch? Bedrijven proberen ons online en offline op alle mogelijke manieren te overtuigen, soms op slinkse wijze. Wanneer is het...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 23 Twitter shares 23 40
Marketingfacts

Wist je dat als ik jou een cadeau geef, er een klein dilemma in jouw hersenen ontstaat? Dat dilemma wil jouw brein zo snel mogelijk oplossen en dat kan maar op één manier: mij iets teruggeven. Cialdini noemt dit in de overtuigingspsychologie 'wederkerig...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 21 Twitter shares 21 35
Marketingfacts

Het overtuigingsprincipe 'sociale bewijskracht' is misschien wel het principe dat we het meest terugzien op websites en in commerciële e-mails, met teksten als 'vijfhonderd mensen gingen je al voor'. Het principe lijkt dan ook eenvoud...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 18 Twitter shares 18 25
Marketingfacts

Uit onderzoek blijkt dat als je een financiële beslissing maakt, je hersenen volop aan het werk zijn. Maar zodra je hulp krijgt van bijvoorbeeld een econoom, valt alle hersenactiviteit onmiddellijk weg. Je houdt gewoon op met zelf nadenken. Het volg...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 13 Twitter shares 13 22
Marketingfacts