Een leven lang leren is haalbaar voor iedereen. Of je nu consument, professional, werknemer, docent of student bent. Online leren neemt een enorme vlucht. Waar liggen de kansen om een leerproduct of -dienst toe te voegen aan jouw portfolio? Biedt onlin...

Lees verder op Frankwatching »

119 Facebook shares 119 0 Twitter shares 0 646
Frankwatching

Customer Relationship Management (CRM) is al een tijdje bij ons: als specialisme, als marketingstrategie en soms als benaming voor specifieke software-oplossingen. De term wordt hierdoor op veel verschillende manieren gebruikt en misbruikt. Onafhankelijk...

Lees verder op Frankwatching »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 518
Frankwatching

Column – De digitale wervelwind van de afgelopen decennia heeft het marketing-vak drastisch veranderd. De superspecialist lijkt de meer generalistische marketeer te verdringen. Is dit een logische en terechte ontwikkeling? Of wordt het tijd om de ma...

Lees verder op Frankwatching »

148 Facebook shares 148 79 Twitter shares 79 227
Frankwatching

Bij de meeste MKB-bedrijven staat marketing niet hoog op de prioriteitenlijst, waardoor zij groeikansen laten liggen. De sportschool en het plaatselijke fietsverhuurbedrijf doen doorgaans weinig aan ‘productinnovatie’ en beperken hun marktbewerking va...

Lees verder op Frankwatching »

55 Facebook shares 55 65 Twitter shares 65 120
Frankwatching

Cultuur en marketing is nooit een gelukkig huwelijk geweest. Waar cultuur staat voor de inhoud, wordt marketing in de culturele wereld vaak geassocieerd met commercie of zelfs platvloersheid. Deze spanning laat zich ook voelen in de theaterwereld. Toch li...

Lees verder op Frankwatching »

93 Facebook shares 93 0 Twitter shares 0 93
Frankwatching

Inmiddels twee decennia geleden introduceerden Joseph Pine en James Gilmore het begrip experience economy. In de visie van deze auteurs zouden bedrijven opschuiven van het aanbieden van producten of services naar het creëren van memorable experiences. Da...

Lees verder op Frankwatching »

7 Facebook shares 7 45 Twitter shares 45 52
Frankwatching

Je zou maar marketing-directeur zijn anno 2017. En een antwoord moeten vinden op een tsunami aan veranderingen: veranderend koopgedrag van een steeds kritischer consument, concurrentie door vergaande globalisering, de verwoestende kracht van digitaliserin...

Lees verder op Frankwatching »

9 Facebook shares 9 36 Twitter shares 36 45
Frankwatching

Het managen van de klantervaring is moeilijk, zeker bij handovers van verschillende eigenaren in de klantreis (zoals van webshop naar pakketbezorgdienst). En toch is het grip krijgen op de klantreis cruciaal om succes te hebben in onze online wereld, waar...

Lees verder op Frankwatching »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 43
Frankwatching

Hoe ontwikkel je een klantreis die optimaal aansluit op de behoefte van je doelgroep? In onze dynamische en (steeds meer) digitale wereld is dit geen eenvoudige opgave. Met deze 4 stappen kom je steeds dichterbij de (bijna) perfecte klantreis. Wat hierbij...

Lees verder op Frankwatching »

4 Facebook shares 4 33 Twitter shares 33 37
Frankwatching

Startups zijn de motor van onze digitaletransformatie-economie. Maar wel een motor die vaak hapert. De meeste startups gaan namelijk vroegtijdig ter ziele, waardoor venture capitalists hun geïnvesteerde kapitaal nooit meer terugzien. Waar ligt dat preci...

Lees verder op Frankwatching »

5 Facebook shares 5 17 Twitter shares 17 22
Frankwatching