Customer Relationship Management (CRM) is al een tijdje bij ons: als specialisme, als marketingstrategie en soms als benaming voor specifieke software-oplossingen. De term wordt hierdoor op veel verschillende manieren gebruikt en misbruikt. Onafhankelijk...
Lees verder op Frankwatching »

46

0
518 Di 15 maart 2016 - 10:10Bas VerhoevenFrankwatchingColumn – De digitale wervelwind van de afgelopen decennia heeft het marketing-vak drastisch veranderd. De superspecialist lijkt de meer generalistische marketeer te verdringen. Is dit een logische en terechte ontwikkeling? Of wordt het tijd om de ma...
Lees verder op Frankwatching »

0

79
79 Za 23 september 2017 - 07:07Bas VerhoevenFrankwatchingBij de meeste MKB-bedrijven staat marketing niet hoog op de prioriteitenlijst, waardoor zij groeikansen laten liggen. De sportschool en het plaatselijke fietsverhuurbedrijf doen doorgaans weinig aan ‘productinnovatie’ en beperken hun marktbewerking va...
Lees verder op Frankwatching »

0

65
65 Ma 27 februari 2017 - 14:02Bas VerhoevenFrankwatchingInmiddels twee decennia geleden introduceerden Joseph Pine en James Gilmore het begrip experience economy. In de visie van deze auteurs zouden bedrijven opschuiven van het aanbieden van producten of services naar het creëren van memorable experiences. Da...
Lees verder op Frankwatching »

6

45
51 Di 02 januari 2018 - 07:07Bas VerhoevenFrankwatchingJe zou maar marketing-directeur zijn anno 2017. En een antwoord moeten vinden op een tsunami aan veranderingen: veranderend koopgedrag van een steeds kritischer consument, concurrentie door vergaande globalisering, de verwoestende kracht van digitaliserin...
Lees verder op Frankwatching »

3

36
39 Vr 27 januari 2017 - 10:10Bas VerhoevenFrankwatchingOnze wereld digitaliseert en we leven meer en meer in ‘online ruimtes’ zoals social media, websites, apps en Netflix. Ondanks, of misschien wel juist door, de steeds verdergaande digitalisering van onze werkelijkheid ontstaat behoefte aan fysieke ruim...
Lees verder op Frankwatching »

8

29
37 Vr 18 januari 2019 - 12:12Bas VerhoevenFrankwatchingHoe ontwikkel je een klantreis die optimaal aansluit op de behoefte van je doelgroep? In onze dynamische en (steeds meer) digitale wereld is dit geen eenvoudige opgave. Met deze 4 stappen kom je steeds dichterbij de (bijna) perfecte klantreis. Wat hierbij...
Lees verder op Frankwatching »

0

33
33 Wo 14 juni 2017 - 09:09Bas VerhoevenFrankwatchingTicketverkoop is voor theaters, filmhuizen en musea een essentieel onderdeel van hun bedrijfsvoering. Het is wachten op het einde van de Covid-19-crisis, waarna de promotiemachines weer op volle kracht kunnen draaien. Kaartjes verkopen! Of is dit voor de...
Lees verder op Frankwatching »

3

17
20 Do 10 september 2020 - 06:06Bas VerhoevenFrankwatchingAls gevolg van de corona-pandemie hebben veel bedrijven hun businessmodel noodgedwongen aangepast. Restaurants starten met take-away maaltijden. Hotels verhuren hun kamers als werkruimte aan ZZP-ers. Kunnen deze bedrijven straks weer terug naar hun oude v...
Lees verder op Frankwatching »

3

16
19 Za 02 januari 2021 - 08:08Bas VerhoevenFrankwatchingStartups zijn de motor van onze digitaletransformatie-economie. Maar wel een motor die vaak hapert. De meeste startups gaan namelijk vroegtijdig ter ziele, waardoor venture capitalists hun geïnvesteerde kapitaal nooit meer terugzien. Waar ligt dat preci...
Lees verder op Frankwatching »

2

17
19 Di 26 juni 2018 - 09:09Bas VerhoevenFrankwatching