Toen ik begon met Business Development was eigenlijk alles nieuw en spannend. De eerste keer bellen met een onbekende: weet hij niet veel meer over Moderne B2B Marketing dan ik? Zitten mensen wel te wachten op mijn telefoontje? Kan ik wel echt...

Lees verder op Heuvel Marketing »

3 Facebook shares 3 8 Twitter shares 8 11
Heuvel Marketing

Als je nog niks gehoord hebt over de GDPR, mag je je er langzaam wel in gaan verdiepen. Althans, dat vind ik. De invloed van GDPR op marketing automation is iets om rekening mee te houden. Wat is GDPR precies?Hoe kan jij met jouw bedrijf voldo...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 10 Twitter shares 10 11
Heuvel Marketing

Wij verkopers zijn sinds jaar en dag voornamelijk bezig met acquisitie, het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar de tijd dat wij de enige zijn in een bedrijf die deals sluiten is verleden tijd. Customer success managers, accountmanagers en eig...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 10 Twitter shares 10 11
Heuvel Marketing

In een eerder blog introduceerde ik de Inbound Sales methode aan je. De connect fase is de tweede stap van deze methode. Als verkoper weet je waarschijnlijk al dat deze fase niet gemakkelijk, maar wel heel belangrijk is. Wat maakt dat eerste c...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 7 Twitter shares 7 8
Heuvel Marketing

Als CEO ben jij vaak de bedenker van nieuwe plannen. Je leest, ziet en hoort van alles over de gang van zaken buiten de bedrijfsmuren, en je weet hoe belangrijk het is om je daarop aan te passen. Een prima houding voor een directeur. Tegelijke...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 6 Twitter shares 6 8
Heuvel Marketing

In een ideale situatie is je complete verkoopstrategie gericht op de situatie van de koper. Als je de laatste fase van moderne B2B sales ingaat, wordt advies op maat nog belangrijker. Tijdens deze adviesfase presenteer je namelijk je oplo...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 5 Twitter shares 5 7
Heuvel Marketing

Als alle voorgaande stappen in het verkoopproces goed verlopen zijn, is het (ja, eindelijk!) tijd voor een face-to-face gesprek. Deze gesprekken voelen anders dan de telefoongesprekken. De één komt beter tot z’n recht aan de telefoon, de a...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 5 Twitter shares 5 7
Heuvel Marketing

Je bent er bijna… Alles is goed gegaan en de potentiële klant is er helemaal klaar voor. Alleen de prijs moet nog even besproken worden. En juist op dat moment komen vaak de bezwaren, zoals: “De prijs is net wat te hoog, kan hier wat vana...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 6 Twitter shares 6 7
Heuvel Marketing

Onlangs maakte ik een trip naar Dublin om een training te volgen rondom de exploratory call, het tweede gesprek tussen jou en je prospect. Een interessante inbound sales training waar ik veel nieuwe kennis opgedaan heb die ik graag met jou dee...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 5 Twitter shares 5 6
Heuvel Marketing

Social Selling: een bekend begrip in de wereld van sales. Online zijn er nogal wat definities te vinden, maar voor mij betekent het onderzoeken, contact leggen en contact onderhouden met potentiële klanten door relevant te zijn op sociale pla...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 5 Twitter shares 5 6
Heuvel Marketing