Marketeers denken graag vanuit modellen en theorieën. Het bekende AIDA-model en andere customerjourney-modellen definiëren bewustwording, awareness of attention als de eerste fase in een funnel of reis, vanuit de klant bekeken. Maar deze bewustwording...

Lees verder op Frankwatching »

111 Facebook shares 111 0 Twitter shares 0 661 LinkedIn shares 661 2 GooglePlus shares 2 774
Frankwatching

Een monopolie-positie is altijd prettig. LinkedIn zit in zo’n comfortabele positie. Als hét wereldwijde zakelijke sociale medium heeft het z’n sporen inmiddels verdiend. Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd heeft het daarnaast een...

Lees verder op Frankwatching »

117 Facebook shares 117 0 Twitter shares 0 616 LinkedIn shares 616 9 GooglePlus shares 9 742
Frankwatching

Het bepalen van de ROI van social media is altijd een onderwerp van discussie. Hoe meet je de tijd en geld die je hier aan besteedt? Doormeten van nieuwe likes of volgers, dan kom je er makkelijk van......

Lees verder op Frankwatching »

113 Facebook shares 113 390 Twitter shares 390 0 LinkedIn shares 0 27 GooglePlus shares 27 530
Frankwatching

Is de ROI van social media voor organisaties te meten? Ja en nee. Technisch gezien is (bijna) alles door te meten. Maar wil je het wel weten? Je kunt voor je merk of bedrijf de ROI van social media bepalen, zonder dat je je laat beperken door de inzet...

Lees verder op Frankwatching »

166 Facebook shares 166 0 Twitter shares 0 317 LinkedIn shares 317 22 GooglePlus shares 22 505
Frankwatching

Het meetbaar maken van social media is makkelijk, als je maar weet waar je moet zoeken. En dat is vaak het probleem. Vorig jaar schreef ik een artikel over de beste social media-KPI’s. Dat die lijst slechts een greep was uit alle manieren om social...

Lees verder op Frankwatching »

52 Facebook shares 52 0 Twitter shares 0 397 LinkedIn shares 397 7 GooglePlus shares 7 456
Frankwatching

Recentelijk kwam ik in de supermarkt tot de ontdekking dat de adoptiecurve van Rogers nog buitengewoon actueel is. Bij het openen van een nieuwe kassa snellen velen naar de nieuwe rij, maar als het een pinkassa betreft, schuifelen slechts enkelen een rij...

Lees verder op Frankwatching »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 416 LinkedIn shares 416 5 GooglePlus shares 5 443
Frankwatching

Snapchat is de nieuwste telg van de socialmedia-familie. Veel organisaties vinden het nog lastig om dit medium voor branding, communicatie en marketing in te zetten. Deels is dat vanwege het vluchtige, persoonlijke karakter van het netwerk, anderzijds omd...

Lees verder op Frankwatching »

151 Facebook shares 151 0 Twitter shares 0 259 LinkedIn shares 259 8 GooglePlus shares 8 418
Frankwatching

LinkedIn is op dit moment beheerders van Company Pages aan het informeren over een ingrijpende verandering. De tab Producten en diensten op de bedrijfspagina’s gaat per 14 april verdwijnen. Een verrassende wending, aangezien dit juist dé manier wa...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 362 LinkedIn shares 362 20 GooglePlus shares 20 412
Frankwatching

Voordat er een koopbeslissing wordt gemaakt, gaat hier nogal wat wikken en wegen aan vooraf. Producten, diensten, merken en winkels worden tegen elkaar afgezet. Online betekent dit soms een lang traject via verschillende social-mediakanalen, zoekmachines...

Lees verder op Frankwatching »

42 Facebook shares 42 0 Twitter shares 0 360 LinkedIn shares 360 7 GooglePlus shares 7 409
Frankwatching

Segmentatie is een toverwoord in marketing, maar je kunt stellen dat het al achterhaald is. De huidige technologieën bieden namelijk tal van mogelijkheden om je doelgroep niet alleen in bepaalde segmenten onder te verdelen, maar om personen individueel a...

Lees verder op Frankwatching »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 312 LinkedIn shares 312 6 GooglePlus shares 6 377
Frankwatching