Marketeers denken graag vanuit modellen en theorieën. Het bekende AIDA-model en andere customerjourney-modellen definiëren bewustwording, awareness of attention als de eerste fase in een funnel of reis, vanuit de klant bekeken. Maar deze bewustwording...

Lees verder op Frankwatching »

111 Facebook shares 111 0 Twitter shares 0 774
Frankwatching

Is de ROI van social media voor organisaties te meten? Ja en nee. Technisch gezien is (bijna) alles door te meten. Maar wil je het wel weten? Je kunt voor je merk of bedrijf de ROI van social media bepalen, zonder dat je je laat beperken door de inzet...

Lees verder op Frankwatching »

166 Facebook shares 166 0 Twitter shares 0 505
Frankwatching

Recentelijk kwam ik in de supermarkt tot de ontdekking dat de adoptiecurve van Rogers nog buitengewoon actueel is. Bij het openen van een nieuwe kassa snellen velen naar de nieuwe rij, maar als het een pinkassa betreft, schuifelen slechts enkelen een rij...

Lees verder op Frankwatching »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 443
Frankwatching

LinkedIn is op dit moment beheerders van Company Pages aan het informeren over een ingrijpende verandering. De tab Producten en diensten op de bedrijfspagina’s gaat per 14 april verdwijnen. Een verrassende wending, aangezien dit juist dé manier wa...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 412
Frankwatching

Segmentatie is een toverwoord in marketing, maar je kunt stellen dat het al achterhaald is. De huidige technologieën bieden namelijk tal van mogelijkheden om je doelgroep niet alleen in bepaalde segmenten onder te verdelen, maar om personen individueel a...

Lees verder op Frankwatching »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 377
Frankwatching

Merkvoorkeur wordt steeds fragieler. Consumenten stappen massaal over op andere verzekeringen als het net iets goedkoper kan. Webshops die jaren naar tevredenheid hebben geleverd, worden eenvoudig ingeruild voor de concurrent die géén verzendkosten reke...

Lees verder op Frankwatching »

54 Facebook shares 54 0 Twitter shares 0 312
Frankwatching

“Klanten behouden is drie (vier, vijf, zes) keer goedkoper dan nieuwe klanten werven”. Dit aloude credo is in verschillende vormen bij veel marketeers bekend, maar in de praktijk blijkt het een grote opgave om de focus eerlijk te verdelen tuss...

Lees verder op Frankwatching »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 222
Frankwatching

Afgelopen september was de beursgang van één van de grootste e-commerce-organisaties ter wereld. Het markante is dat in Nederland nagenoeg niemand ooit van dit bedrijf had gehoord. De beursgang is de grootste in de geschiedenis, waarbij een bedrag van...

Lees verder op Frankwatching »

49 Facebook shares 49 0 Twitter shares 0 122
Frankwatching

Volgens een recent rapport van Altimeter worden organisaties steeds vaker geconfronteerd met een groter wordend gat tussen de dynamische wereld van social media en de achterblijvende kennis van eigen medewerkers. Voor de meeste organisaties is training en...

Lees verder op Frankwatching »

19 Facebook shares 19 0 Twitter shares 0 101
Frankwatching

Hoewel adverteren op Pinterest nog niet in Nederland beschikbaar is, had ik het voorrecht om een campagne op te zetten voor één van onze klanten, Dremel. In dit artikel deel ik enkele resultaten en bevindingen met je. Ook bied ik een compleet overzicht...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 48 Twitter shares 48 48
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/