Marketeers denken graag vanuit modellen en theorieën. Het bekende AIDA-model en andere customerjourney-modellen definiëren bewustwording, awareness of attention als de eerste fase in een funnel of reis, vanuit de klant bekeken. Maar deze bewustwording...
Lees verder op Frankwatching »

111

0
774 Di 29 maart 2016 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatchingEen monopolie-positie is altijd prettig. LinkedIn zit in zo’n comfortabele positie. Als hét wereldwijde zakelijke sociale medium heeft het z’n sporen inmiddels verdiend. Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd heeft het daarnaast een...
Lees verder op Frankwatching »

117

0
742 Za 18 oktober 2014 - 07:07Bart Van Der KooiFrankwatchingHet bepalen van de ROI van social media is altijd een onderwerp van discussie. Hoe meet je de tijd en geld die je hier aan besteedt? Doormeten van nieuwe likes of volgers, dan kom je er makkelijk van......
Lees verder op Frankwatching »

113

390
530 Ma 01 juli 2013 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatchingIs de ROI van social media voor organisaties te meten? Ja en nee. Technisch gezien is (bijna) alles door te meten. Maar wil je het wel weten? Je kunt voor je merk of bedrijf de ROI van social media bepalen, zonder dat je je laat beperken door de inzet...
Lees verder op Frankwatching »

166

0
505 Do 11 september 2014 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatchingHet meetbaar maken van social media is makkelijk, als je maar weet waar je moet zoeken. En dat is vaak het probleem. Vorig jaar schreef ik een artikel over de beste social media-KPI’s. Dat die lijst slechts een greep was uit alle manieren om social...
Lees verder op Frankwatching »

52

0
456 Ma 14 april 2014 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatchingRecentelijk kwam ik in de supermarkt tot de ontdekking dat de adoptiecurve van Rogers nog buitengewoon actueel is. Bij het openen van een nieuwe kassa snellen velen naar de nieuwe rij, maar als het een pinkassa betreft, schuifelen slechts enkelen een rij...
Lees verder op Frankwatching »

22

0
443 Di 14 juli 2015 - 11:11Bart Van Der KooiFrankwatchingLinkedIn is op dit moment beheerders van Company Pages aan het informeren over een ingrijpende verandering. De tab Producten en diensten op de bedrijfspagina’s gaat per 14 april verdwijnen. Een verrassende wending, aangezien dit juist dé manier wa...
Lees verder op Frankwatching »

30

0
412 Vr 28 maart 2014 - 10:10Bart Van Der KooiFrankwatchingVoordat er een koopbeslissing wordt gemaakt, gaat hier nogal wat wikken en wegen aan vooraf. Producten, diensten, merken en winkels worden tegen elkaar afgezet. Online betekent dit soms een lang traject via verschillende social-mediakanalen, zoekmachines...
Lees verder op Frankwatching »

42

0
409 Di 26 april 2016 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatchingSegmentatie is een toverwoord in marketing, maar je kunt stellen dat het al achterhaald is. De huidige technologieën bieden namelijk tal van mogelijkheden om je doelgroep niet alleen in bepaalde segmenten onder te verdelen, maar om personen individueel a...
Lees verder op Frankwatching »

59

0
377 Do 03 december 2015 - 12:12Bart Van Der KooiFrankwatchingKijkend naar het aanschaffen van producten of diensten, heeft de term ‘oriënteren’ de afgelopen twee decennia een andere lading gekregen. Door ontwikkelingen als het internet, e-commerce, mobiel en internationalisering oriënteert men zich o...
Lees verder op Frankwatching »

54

0
324 Ma 11 april 2016 - 06:06Bart Van Der KooiFrankwatching