Vijf jaar geleden vertrok de Tour de France ook al uit Nederland, maar toen maakte de Grand Départ lang niet zo veel indruk als die van dit Utrecht dit jaar. Dat is voor een belangrijk deel te wijten aan het beperkte budget. In Rotterdam werd de invester...

Lees verder op Marketingfacts »

744 Facebook shares 744 0 Twitter shares 0 1114
Marketingfacts

“Te gek om te horen dat Vlucht HS13 nu al zo veel fans heeft. We zijn nog niet eens begonnen met uitzenden!”, zegt Katja Schuurman in een wiebelig vlogje op Facebook. Toen de video afgelopen woensdag werd gepost, had de standaardpagina voor de nieuwe...

Lees verder op Marketingfacts »

130 Facebook shares 130 0 Twitter shares 0 269
Marketingfacts

Marketing met content? Het wordt steeds meer een kansloze onderneming, stelde Brendan Gahan van YouTube vorige week op The Next Web Conference. Met alleen al honderd uur nieuwe content die iedere minuut wordt geüpload op YouTube wordt het lastig...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 245
Marketingfacts

Vuurwerk en champagne markeren niet alleen het begin van een nieuw jaar. Ze luiden ook de start een nieuw tijdperk in. Met een belangrijke wijziging in z'n algoritme trekt Mark Zuckerberg de macht nog verder naar zich toe. Het wordt zo goed als onmogelijk...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 245
Marketingfacts

Content in marketing is niet nieuw. Contentmarketing is dat wel. In de praktijk blijkt het soms verrassend eenvoudig om ermee aan de slag te gaan. De strategie is een ander verhaal, bleek op de Nacht van de Contentmarketing, vorige week in Bloemendaal. "N...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 214
Marketingfacts

"Storytelling is the art of involvement." Vorige week was de legendarische scenariogoeroe Robert McKee in ons land voor twee evenementen. In zijn business-seminar filosofeerde hij over strategie, analyseerde hij commercials en maakte hij uitstapjes naar s...

Lees verder op Marketingfacts »

49 Facebook shares 49 0 Twitter shares 0 178
Marketingfacts

1.600 artikelen, 19.000 beelden en honderden video's per dag zijn de basis voor een ongekend bereik Tekst en vormgeving zijn toegankelijk en herkenbaar van toon Liefst veertig procent van de bezoekers bezoekt de site welbewust via de homepage Er is...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 162
Marketingfacts

Jongeren brengen forse financiële offers om erbij te zijn. Welke acts er komen, doet er niet toe. Massamedia zijn van ondergeschikt belang. Wat maakt Lowlands een wereld waar mensen zo graag bij willen horen?Lees meer over: Lowlands: een wereld cre...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 124
Marketingfacts

Het ging er hard aan toe in het afgelopen jaar. In 2013 leerden we de andere kant van sociale netwerken kennen. Strategen, communicatieadviseurs en journalisten leken soms lamgeslagen door het niveau en de intensiteit van hypes. De traditionele modellen v...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 118
Marketingfacts

Verrek ja, we leven in 2015. Het jaar van de futuristische samenleving van Back To The Future. Er verschijnen voorzichtig wat zelfrijdende auto's, maar vliegende auto's zijn er niet gekomen. Er bestaan hoverboards, maar je ziet ze niet op straat. De betaa...

Lees verder op Marketingfacts »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 86
Marketingfacts