De afgelopen jaren dachten we onder invloed van de razendsnelle online ontwikkelingen dat het middel ons marketingsucces bepaalde. Maar steeds vaker blijkt dat we daarbij de menselijke factor nogal eens uit het oog verliezen. Terwijl die nu juist het vers...

Lees verder op Marketingfacts »

42 Facebook shares 42 0 Twitter shares 0 665
Marketingfacts

“Je rechterhersenhelft beslist en je linker maakt er een verhaaltje bij dat logisch lijkt”. Dit zei de beroemde hersenwetenschapper Dick Swaab recent in een interview met NRC. Het is een quote die mooi samenvat hoe wij mensen de wereld om ons heen waa...

Lees verder op Marketingfacts »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 565
Marketingfacts

Er lijkt soms een stammenstrijd te woeden tussen in- en outboundmarketeers. Een strijd die leidt tot een identiteitscrisis onder marketeers. Wellicht dat het Commercieel Profiel dat NIMA onlangs lanceerde daarbij kan helpen? Lees meer over: Marketeer, hoe...

Lees verder op Marketingfacts »

45 Facebook shares 45 0 Twitter shares 0 516
Marketingfacts

Op NRCQ stond een artikelt over het succes van het zeer bekende en veel besproken boek 50 tinten grijs. Het boek dat natuurlijk geen enkele man gelezen heeft (toch?) is eigenlijk niet één boek, maar een trilogie. Afgelopen week verscheen het 4e dee...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 507
Marketingfacts

Marketing is meer een inhoudelijk technologisch vak dan ooit. Content, views, clicks, likes, shares, search, analytics en engagement zijn enkele termen die dat illustreren. Het fascineert mij. Juist in deze context van de meetbare content- en techmarketin...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 62 Twitter shares 62 402
Marketingfacts

Iedereen kent ze wel. De ‘old school’-marketeer die maar amper kan aanklampen. Vaak roepen ze dat vroeger alles beter was. Of erger nog, dat er eigenlijk niets is veranderd. Moderne marketeers lachen er smalend om. Die ouderwetse zenders komen...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 155
Marketingfacts

In januari kwam het e-boek 'Facebook voor ondernemers' uit (en in april de paperback-versie) door Corinne Keijzer. Een boek dat je in 90 minuten uit zou kunnen lezen en dat stap voor stap uitlegt hoe je een zakelijke Facebookpagina opzet. Ik nam het boek...

Lees verder op Marketingfacts »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 120
Marketingfacts

Marketeers, het was me het jaartje wel. Wie dacht dat ie nog kon scoren met emotionele merkwaarden, die sloeg de plank volledig mis. Keihard word je afgerekend in deze transparante post-crisisperiode. Op prijs welteverstaan. ...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 100
Marketingfacts

Je kunt zeggen wat je wilt, maar alleen al het rumoer rondom het nieuwe merk Manutan is indrukwekkend. In de top-twitter-lijstjes staat Manutan steevast op een prominente plek. Het inwisselen van die bekende merknaam Overtoom maakt blijkbaar de tongen los...

Lees verder op Marketingfacts »

52 Facebook shares 52 0 Twitter shares 0 99
Marketingfacts

In deze enerverende marketingtijd lijkt alles op z’n kop te staan. Het is Google die de klok slaat en contentmarketing dat de tijdgeest beheerst. Soms lijkt het wel alsof marketing een woord is waar het woord content altijd voor heeft gestaan. Lees meer...

Lees verder op Marketingfacts »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 86
Marketingfacts