Bedrijven hebben het vaak over een datagedreven cultuur. Sommige organisaties willen evidence-based management implementeren. Andere zijn bezig met business-experimenten. Voor marketeers gaat het om fact-based marketing. Dit...

Lees verder op Marketingfacts »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 288
Marketingfacts

Ik heb het geluk gehad deel uit te maken van een aantal van de beste marketingteams in de wereld. Deze experts lijken een intuïtief gevoel te hebben over hoe je de beste experimenten uit kan voeren. Het is mij opgevallen dat er een patroon is in hun...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 70
Marketingfacts

Ik geloof niet dat ik de enige ben die op zoek is naar de ultieme marketingmachine. Lang dacht ik dat gedragswetenschap het geheime ingrediënt was (naïef, ik weet het). Na een aantal jaren aan de voorkant te hebben gewerkt van online marketing, denk ik...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 57
Marketingfacts

James H. Fowler behaalde een doctoraat aan Harvard in 2003 en is momenteel hoogleraar Medische Genetica en Politicologie aan de Universiteit van Californië, San Diego. Zijn werk ligt op het kruispunt van de natuur en sociale wetenschappen, met een fo...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 29
Marketingfacts

Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende onderzoekslijnen. Het grootste deel van dit werk richt zich op discriminatie en inclusiviteit. Hoewel dit een belangrijke onderzoekslijn is die ik van harte steun, stel ik voor dat technologie bedrijven...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 15 Twitter shares 15 25
Marketingfacts

Voor een nieuwe meetup #projectwaalhalla: Social Sciences for Startups 2 september in Nijmegen komen Professor James Fowler en Stephen Wendel PhD naar Nederland. Fowler is bekend van zijn boek Connected: The Surprising Power of our Social Networks en We...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 24
Marketingfacts

Ik heb onlangs gesproken met een van de trekkers van de data science-beweging, Eric Siegel, auteur van Predictive Analytics. Eric concludeerde dat organisaties in essentie niet willen weten wat een consument zal doen - ze willen vooral weten hoe zij het...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 23
Marketingfacts

Het was begin 2017 en het was pas enkele weken na mijn start bij de Jheronimus Acadamy of Data Science, een universiteit waar data science en ondernemerschap gecombineerd worden, dat ik de hoop begon te verliezen. Tal van bedrijven hadden interesse getoon...

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 14 Twitter shares 14 20
Marketingfacts

Veel experts gaan ervan uit dat Amazon's social recommender system hun killer app is. Maar wat precies maakt deze aanbevelingstechnologie een killer? Wat - feitelijk - is het geheim van Amazon? Natuurlijk...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 19
Marketingfacts

Vanwege een gratis webinar dat Bryan Eisenberg deze vrijdag geeft, had ik de kans om hem te spreken. Tijdens een korte stopover had ik de gelegenheid om hem één vraag te stellen. Dus vraag ik hem maar gelijk naar het belangrijkste. Lees...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 18
Marketingfacts