Voor wie is dit artikel niet zo interessant? Voor bekende gemeentes en populaire organisaties als Ikea, Bol.com, Coca-Cola, Apple, Google et cetera. Ofwel de organisaties die in tijden van recessie en welvaart altijd een constante instroom krijgen van sol...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 56 Twitter shares 56 56
Frankwatching

Organisaties zijn op zoek naar goede mensen. En als jij degene bent die op zoek moet naar die goede mensen, weet je: goede mensen zijn schaars. De eerste twee open deuren zijn al ingetrapt. Je gebruikt je wervingsplan om de ideale mix van sourcing- en bra...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 49 Twitter shares 49 49
Frankwatching

Er zijn veel manieren om nieuwe mensen te werven: vacaturesites, banenzoekmachines, Google, social media en meer. Maar de bron die doorgaans de meest gekwalificeerde mensen aanlevert, wordt niet of nauwelijks ingezet: referral. Referral is de methode waar...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 43 Twitter shares 43 43
Frankwatching

Nederland kampt met een structureel tekort aan goede mensen. Er zijn serieuze tekorten in onder andere de sectoren techniek, zorg, onderwijs en ICT. Dan spreekt voor zich dat je minimaal een aantrekkelijke werkgever moet zijn om überhaupt mensen te laten...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 40 Twitter shares 40 40
Frankwatching

De arbeidsmarkt is weer bijzonder krap. Als je denkt dat je ‘the war on talent’ gaat redden met alleen het neerzetten van een nieuwe (of een extra) recruiter, dan heb je het serieus mis. Recruitment is veel meer dan alleen het binnenhengelen v...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 37 Twitter shares 37 37
Frankwatching

De arbeidsmarkt is krap (daarmee beginnen al mijn artikelen de laatste tijd). Het is een open deur, maar wel echt waar. Kwantiteit werven is vaak nog wel te doen als je weet waar je de euro’s heen moet gooien, maar echte kwaliteit binnenhalen? Dat is se...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 32 Twitter shares 32 32
Frankwatching

Succesvol recruiten in deze markt is topsport, dus haal je alles uit de kast! Natuurlijk heeft je bedrijf al een eigen werken-bij site. Nagenoeg elke recruiter ziet dit nog steeds als belangrijkste recruitmenttool. Je werken-bij site is én blijft het kl...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 31 Twitter shares 31 31
Frankwatching

De recruiter is by far de meest belangrijke functionaris binnen je hele organisatie. Zonder je recruiter is er geen goede directie, geen afdeling Sales en laat staan een inmengende ICT-afdeling. Een artikel voor iedereen die géén recruiter is (zij kenne...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 26 Twitter shares 26 26
Frankwatching

Nog twee keer hoesten en 2019 is alweer voorbij, tijd om samen alvast te gaan kijken naar de trends en voorspellingen voor volgend jaar op gebied van arbeidsmarkt en recruitment! 2020 wordt het jaar van de creatieve recruitment. Voordat ik echt in wil zoo...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 25 Twitter shares 25 25
Frankwatching

In tegenstelling tot een normaal artikel wordt dit een interactief stuk. Per slot van rekening gaat het om ideeën die ik graag deel met de rest van de wereld. Dit artikel gaat over innovatie in recruitment, trends die wel of niet doorbreken en ideeën o...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 24 Twitter shares 24 24
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/