Voor wie is dit artikel niet zo interessant? Voor bekende gemeentes en populaire organisaties als Ikea, Bol.com, Coca-Cola, Apple, Google et cetera. Ofwel de organisaties die in tijden van recessie en welvaart altijd een constante instroom krijgen van sol...

Lees verder op Frankwatching »

102 Facebook shares 102 56 Twitter shares 56 158
Frankwatching

Nederland kampt met een structureel tekort aan goede mensen. Er zijn serieuze tekorten in onder andere de sectoren techniek, zorg, onderwijs en ICT. Dan spreekt voor zich dat je minimaal een aantrekkelijke werkgever moet zijn om überhaupt mensen te laten...

Lees verder op Frankwatching »

68 Facebook shares 68 40 Twitter shares 40 108
Frankwatching

Organisaties zijn op zoek naar goede mensen. En als jij degene bent die op zoek moet naar die goede mensen, weet je: goede mensen zijn schaars. De eerste twee open deuren zijn al ingetrapt. Je gebruikt je wervingsplan om de ideale mix van sourcing- en bra...

Lees verder op Frankwatching »

48 Facebook shares 48 49 Twitter shares 49 97
Frankwatching

Er zijn veel manieren om nieuwe mensen te werven: vacaturesites, banenzoekmachines, Google, social media en meer. Maar de bron die doorgaans de meest gekwalificeerde mensen aanlevert, wordt niet of nauwelijks ingezet: referral. Referral is de methode waar...

Lees verder op Frankwatching »

32 Facebook shares 32 43 Twitter shares 43 75
Frankwatching

Succesvol recruiten in deze markt is topsport, dus haal je alles uit de kast! Natuurlijk heeft je bedrijf al een eigen werken-bij site. Nagenoeg elke recruiter ziet dit nog steeds als belangrijkste recruitmenttool. Je werken-bij site is én blijft het kl...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 31 Twitter shares 31 68
Frankwatching

De arbeidsmarkt is weer bijzonder krap. Als je denkt dat je ‘the war on talent’ gaat redden met alleen het neerzetten van een nieuwe (of een extra) recruiter, dan heb je het serieus mis. Recruitment is veel meer dan alleen het binnenhengelen v...

Lees verder op Frankwatching »

23 Facebook shares 23 37 Twitter shares 37 60
Frankwatching

De recruiter is by far de meest belangrijke functionaris binnen je hele organisatie. Zonder je recruiter is er geen goede directie, geen afdeling Sales en laat staan een inmengende ICT-afdeling. Een artikel voor iedereen die géén recruiter is (zij kenne...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 26 Twitter shares 26 56
Frankwatching

In tegenstelling tot een normaal artikel wordt dit een interactief stuk. Per slot van rekening gaat het om ideeën die ik graag deel met de rest van de wereld. Dit artikel gaat over innovatie in recruitment, trends die wel of niet doorbreken en ideeën o...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 24 Twitter shares 24 54
Frankwatching

De arbeidsmarkt is krap (daarmee beginnen al mijn artikelen de laatste tijd). Het is een open deur, maar wel echt waar. Kwantiteit werven is vaak nog wel te doen als je weet waar je de euro’s heen moet gooien, maar echte kwaliteit binnenhalen? Dat is se...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 32 Twitter shares 32 48
Frankwatching

Als het gaat om je werken-bij site, hebben recruiters twee wedstrijden te spelen. 1: bereik en 2: conversie. Je zult mensen moeten bereiken om naar je Werken-bij site te laten komen. En mensen moeten verleiden om ze te laten converteren. Mijn vorige art...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 22 Twitter shares 22 38
Frankwatching