Iedereen die wel eens een blog heeft geschreven (of een poging heeft gedaan) weet het. Er zijn veel vragen die beantwoord moeten worden voordat je daadwerkelijk aan je blog kunt beginnen. Waarin is mijn doelgroep geïnteresseerd? Welke invalshoek kies ik?...

Lees verder op Marketingfacts »

74 Facebook shares 74 0 Twitter shares 0 249
Marketingfacts

Wist je dat er elke seconde zestig uur videomateriaal wordt geüpload op YouTube? En dat er dagelijks zo’n twee miljoen blogposts worden gepubliceerd? Geen wonder dat veel marketeers het lastig vinden om hun publiek online te bereiken. Daar komt no...

Lees verder op Marketingfacts »

33 Facebook shares 33 65 Twitter shares 65 225
Marketingfacts

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Toch? Voor iedereen die online content maakt om zichzelf in de kijker te spelen gaat deze vlieger niet langer op. Want uit recent onderzoek van BuzzSumo blijkt dat oude contentstrategieën (van...

Lees verder op Frankwatching »

106 Facebook shares 106 66 Twitter shares 66 172
Frankwatching

Dagelijks zijn meer dan 2 miljard mensen actief op social media. In mijn vorige blogpost ‘Branding en contentmarketing: ingrediënten voor een sterk merk’ ging ik in op de vraag: hoe zorg je ervoor dat je als merk onderscheidend bent en je opvalt bij...

Lees verder op Marketingfacts »

13 Facebook shares 13 28 Twitter shares 28 147
Marketingfacts

"Goed stuk! Dat zou ik ook op Pulse publiceren!", riep ik enthousiast tegen een klant. Als antwoord kreeg ik een vragende blik terug. De zoveelste. Het verbaast mij dat veel mensen uit mijn zakelijke netwerk niet weten dat LinkedIn Pulse bestaat. Laat sta...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 146
Marketingfacts

Bloggen kan een waardevolle bijdrage leveren aan het versterken van je online positionering. Vaak is een blogpost de eerste indruk die iemand krijgt van jou of je bedrijf. Daarom doe je je best om waardevolle informatie te delen om de ander iets te leren...

Lees verder op Marketingfacts »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 76
Marketingfacts

Je zou het misschien niet verwachten, maar de zomerperiode is uitermate geschikt om je personal brand aan te scherpen. Zelfs als je helemaal offline gaat. Meer aandacht geven aan je personal brand betekent namelijk niet dat je ook meer moet dóén. Een st...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 30 Twitter shares 30 59
Frankwatching

Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen...

Lees verder op Marketingfacts »

27 Facebook shares 27 16 Twitter shares 16 43
Marketingfacts

Tegenwoordig onderwerpen we alles en iedereen aan, wat ik noem, de ‘Google-test’. We geven Google zoekopdrachten en beoordelen de zoekresultaten in een oogwenk. Vaak hebben we dan al een oordeel over iemand gevormd, voordat we die persoon überhaupt o...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 1 Twitter shares 1 22
Frankwatching