Terwijl we in Nederland nog volop aan het testen zijn met NFC en betaalmogelijkheden per mobiele telefoon, loopt in Kenia al 50 procent van het Bruto Nationaal Product via mobieltjes, dankzij M-Pesa. Wat kunnen we in Nederland leren van deze succesvolle...

Lees verder op Frankwatching »

92 Facebook shares 92 0 Twitter shares 0 394
Frankwatching

In de laatste vier decennia hebben veel bedrijven – van lokale winkeliers tot multinationals – zich gericht op ‘de LHBT consument’. Wat waren hun redenen? Hadden ze succes? In dit artikel lees je meer over de waarheden en mythes ro...

Lees verder op Frankwatching »

115 Facebook shares 115 0 Twitter shares 0 382
Frankwatching

Calvin Klein staat al decennialang bekend om spraakmakende en controversiële reclamecampagnes. Maar wordt hij verkeerd begrepen of is het allemaal precies zo bedoeld? Zijn laatste campagne met Justin Bieber, vorige week gelanceerd, is nu al onderwerp va...

Lees verder op Frankwatching »

75 Facebook shares 75 0 Twitter shares 0 228
Frankwatching

Als je niet van Microsoft houdt, neem je een Mac. Als je IE niet wilde gebruiken, koos je voor Netscape. Als je niet van Google houdt, gebruik je Bing, of misschien wel Halalgoogling. Maar als je Mark Zuckerberg niet wilt steunen, wie kies je dan? Google...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 162
Frankwatching

In de rij staan kan in de toekomst wel eens grotendeels gaan verdwijnen. Als je tenminste de juiste apps gebruikt. Inchecken in je hotel, het ophalen van pakjes, die ingewikkelde koffie van Starbucks: het kan straks allemaal zonder te wachten. In den beg...

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 115
Frankwatching

De Super Bowl heeft de wereld van adverteren veranderd, en daarmee ook de manier waarop consumenten kunnen worden ‘gebonden’ – getuige de record kijkcijfers én de enorme betrokkenheid via sociale media. The Big Game Het is het grootste jaarlijk...

Lees verder op Frankwatching »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 109
Frankwatching

Column – Omdat Facebook gratis is, bepalen de bazen aldaar wat mag en niet mag. Dat leidt nogal eens tot grote willekeur van de preutse Amerikanen. Het beleid is niet heel duidelijk, maar net als Google heeft Facebook het laatste woord. “We...

Lees verder op Frankwatching »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 81
Frankwatching

De State of the Union was vroeger gewoon een TV-toespraak, maar het is nu een evenement met multimediaal geweld. En daar kun je scoren, maar ook flink op uitglijden. Een blik op het gebruik van sociale media in de Amerikaanse politiek. SOTU nu social medi...

Lees verder op Frankwatching »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 80
Frankwatching

Voor het eerst in decennia groeit de muziekindustrie weer. En dat is vrijwel geheel te danken aan de tumultueuze opkomst van streaming- en ondemand-diensten, met de nieuwe Napsters zoals Spotify, Juke en zelfs Amazon. Wat wordt er aangeboden en hoe ga je...

Lees verder op Frankwatching »

40 Facebook shares 40 30 Twitter shares 30 70
Frankwatching

Bestaat radio nog in de tijd van millennials? Wat kun je daar als marketeer nog mee? In dit artikel bespreek ik de stand van zaken rond audio, programmatic buying, sonic branding, goudvissen en de twijfels over ‘digital’. Laten we radio even...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 39 Twitter shares 39 59
Frankwatching