Terwijl we in Nederland nog volop aan het testen zijn met NFC en betaalmogelijkheden per mobiele telefoon, loopt in Kenia al 50 procent van het Bruto Nationaal Product via mobieltjes, dankzij M-Pesa. Wat kunnen we in Nederland leren van deze succesvolle...

Lees verder op Frankwatching »

92 Facebook shares 92 0 Twitter shares 0 394
Frankwatching

Calvin Klein staat al decennialang bekend om spraakmakende en controversiële reclamecampagnes. Maar wordt hij verkeerd begrepen of is het allemaal precies zo bedoeld? Zijn laatste campagne met Justin Bieber, vorige week gelanceerd, is nu al onderwerp va...

Lees verder op Frankwatching »

75 Facebook shares 75 0 Twitter shares 0 228
Frankwatching

In de rij staan kan in de toekomst wel eens grotendeels gaan verdwijnen. Als je tenminste de juiste apps gebruikt. Inchecken in je hotel, het ophalen van pakjes, die ingewikkelde koffie van Starbucks: het kan straks allemaal zonder te wachten. In den beg...

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 115
Frankwatching

De Super Bowl heeft de wereld van adverteren veranderd, en daarmee ook de manier waarop consumenten kunnen worden ‘gebonden’ – getuige de record kijkcijfers én de enorme betrokkenheid via sociale media. The Big Game Het is het grootste jaarlijk...

Lees verder op Frankwatching »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 109
Frankwatching

Column – Omdat Facebook gratis is, bepalen de bazen aldaar wat mag en niet mag. Dat leidt nogal eens tot grote willekeur van de preutse Amerikanen. Het beleid is niet heel duidelijk, maar net als Google heeft Facebook het laatste woord. “We...

Lees verder op Frankwatching »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 81
Frankwatching

De State of the Union was vroeger gewoon een TV-toespraak, maar het is nu een evenement met multimediaal geweld. En daar kun je scoren, maar ook flink op uitglijden. Een blik op het gebruik van sociale media in de Amerikaanse politiek. SOTU nu social medi...

Lees verder op Frankwatching »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 80
Frankwatching

Bestaat radio nog in de tijd van millennials? Wat kun je daar als marketeer nog mee? In dit artikel bespreek ik de stand van zaken rond audio, programmatic buying, sonic branding, goudvissen en de twijfels over ‘digital’. Laten we radio even...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 39 Twitter shares 39 39
Frankwatching

Voor het eerst in decennia groeit de muziekindustrie weer. En dat is vrijwel geheel te danken aan de tumultueuze opkomst van streaming- en ondemand-diensten, met de nieuwe Napsters zoals Spotify, Juke en zelfs Amazon. Wat wordt er aangeboden en hoe ga je...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 30 Twitter shares 30 30
Frankwatching

Als je denkt aan online adverteren, komt het digitale duopolie Google en Facebook natuurlijk direct bovendrijven. Maar dit gaat veranderen door de sterke groei van Snap en vooral Amazon. Waar Google weet wat je zoekt en Facebook weet waarin je bent geïnt...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Frankwatching

& Like the money.  Hoewel in het Engels de term “like” al veel langer misbruikt wordt dan onze “zeg maar” (en op dezelfde manier), is er sinds een paar jaar een nieuwe LIKE opgestaan. De Social Media Like, waarbij Facebook de standaard heeft...

Lees verder op 42bis »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 16
42bis
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/