Van data naar inzicht met het FACT & ACT-model
Stel, je bent online marketeer voor een koffiebranderij. Je besluit een a/b-test te doen om de verkoop van koffiezetapparaten te boosten. Er wordt een mooi design gemaakt met een aantal mooie foto’s, een grote groene call-to-action, 10 procent …;
Zo gebruik je emotie als motivatie voor online koopgedrag
Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit….
Bouw je gedragsmodel in drie stappen
Menselijk gedrag is erg complex en daarom moeilijk te voorspellen. Toch doen gedragswetenschappers al jaren onderzoek om grip te krijgen op ons gedrag. Ieder heeft zijn eigen model gecreëerd. Deze modellen vertellen ons hoe gedrag in grote lijnen werkt….
Hoe communiceer je levertijd als je geen 24-uurs levering kunt beloven?
Levertijd is een belangrijk onderwerp als het gaat over e-commerce. Alles wat we online bestellen moet op de een of andere manier vanuit de plek waar het vandaan komt bij jou worden thuisbezorgd. Nadat jij op de bestelknop drukt, wordt er achter de scherm…
Weet waar je voor optimaliseert
We veranderen wat af aan onze websites, allemaal om conversies te verhogen of andere KPI’s te halen. Wat we hierbij vergeten is dat de aanpassing van het design niet direct leidt tot het doel (het verhogen van de conversie). Wat wél leidt tot dat doel is…
Mars of mandarijn? Dit zijn de implicaties van grote hoeveelheid data bij experimenteren
De neiging om na een experiment in de data te zoeken naar segmenten of condities waardoor je hypothese wél klopt, is veel terug te zien bij bedrijven die online experimenteren. Maar mag je wel uitspraken doen over data als je er geen hypothese over hebt…
De uitdagingen van een online supermarkt
26 maart 2019 was de eerste editie van Emerce Digital Food in Amsterdam. Dit spiksplinternieuwe event werd afgetrapt door Jop de Vrieze, wetenschapsjournalist voor onder andere NRC. Naast 21 sprekers (…) Lees meer…