De vouchercode zwendel
Recentelijk las ik dit artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te stor…
Online-Shopping 2015: Hoe kopen Duitsers online?
Een nieuwe studie van ECC Köln en OTTO belicht het online koopgedrag van de Duitse consument. De resultaten laten volgens het onderzoek onder meer zien dat stereotypen winkelgedrag ook op het internet gelden en dat doelgroepen niet meer slechts globaal k…
Zeg, vergeet je die privacywet niet?
De storm rond de AVG lijkt te zijn gaan liggen, maar schijn bedriegt. De Autoriteit Persoonsgegevens is nog altijd streng. Het automatiseren van compliance kan uitkomst bieden als er toch soms per ongeluk een nieuwe pixel of cookie tussendoor glipt….
Personalisering in de praktijk: professionalisering is nog ver te zoeken
In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver t…
Zo voorkom je een Google penalty bij de inzet van pop-ups
Wat voor effect hebben pop-ups op de indexatie in zoekmachines? Webshops hebben tal van afwegingen om pop-ups in te zetten, zoals de officiële richtlijnen van Google, de timing en de impact op de interactiestatistieken. Toch dien je niet lichtzinnig te…
Mozilla misbruikt het blokkeren van tracking scripts voor nieuwe inkomstenbron
Promoties voor Mozilla’s Firefox browser zijn de laatste tijd vooral gericht op de privacy instellingen en het blokkeren van “ongewenste” tracking scripts. Zoals betoogd in dit artikel komt de betrouwbaarheid van web analytics data daarmee in gevaar…
Technische metrics: onbekend maakt onbemind en dat is zonde
Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren….
De ACM scherpt richtlijnen ter bescherming van de consument aan: wat is de impact voor online personalisering?
Personalisering was één van dé buzzwords in de afgelopen jaren en de inzet ervan door webwinkels is langzamerhand meer regel […]…