Slimme apps voor slimme steden: vuistregels voor een succesvolle uitrol
Slimme steden communiceren met hun burgers via slimme apps: mobiele toepassingen die het leven en werken in de stad zoveel aangenamer maken. Het aantal apps waarmee burgers aan de slag kunnen, swingt ondertussen de pan uit. Sommige worden aangebo…
‘Quantified self’ – heilige graal of hype?
Het concept ‘quantified self’ doet bij velen waarschijnlijk niet meteen een belletje rinkelen… Toch worden de onderliggende principes al een hele tijd actief – zij het misschien onbewust – door veel mensen toegepast. Is Quantified zelf…
5 vooroordelen over de digitalisering van het Vlaamse onderwijs ontkracht
Maart 2019: het coronavirus dwingt scholen, leerkrachten en leerlingen om van de ene dag op de andere over te stappen op digitale communicatie- en studietools. Een situatie waar niemand echt op voorbereid was, maar waarin iedereen wél het beste va…
Zorgt de coronapandemie voor een massaal uitsterven van Vlaamse hightech start-ups? We vroegen het aan Sven De Cleyn van imec.istart
Het coronavirus heeft de voorbije maanden stevig ingehakt op de economie – lokaal én internationaal. Multinationals, kmo’s en start-ups: ze kregen af te rekenen met lockdowns, economische volatiliteit en een grote dosis onzekerheid. Voor vele…
Hoe disruptief is 5G? Maak kennis met deze vijf potentiële ‘apps being killed’
Om het potentieel van nieuwe (communicatie)technologieën te promoten, zijn marketeers voortdurend op zoek naar zogenaamde ‘killer apps’ – toepassingen die zo aantrekkelijk en bijzonder zijn dat consumenten er (veel) geld voor willen neertell…
Wat maakt een ‘slimme snelweg’ nu precies slim?
Wereldwijd sterft elke 25 seconden iemand in het verkeer. Vaak zijn verkeersongevallen het gevolg van menselijke (inschattings)fouten. De roep om zelfrijdende voertuigen (die niet langer van een bestuurder afhankelijk zijn) klinkt dan ook steeds lu…
“Vlaamse EdTech start-ups moeten letterlijk én figuurlijk over de grenzen heen durven te kijken”
Waar liggen de groeikansen voor (jonge) EdTech bedrijven? En hoe zorgen we ervoor dat ideeën aangereikt door leerkracht-ondernemers alle kansen krijgen om uit te groeien tot succesvolle commerciële verhalen? Een dubbelgesprek met Frederik Cornill…